لرستان

شناسایی ۱۸۷ بیمار کرونایی دیگر در لرستان

روزهای بروجرد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: شمار مبتلایان کرونا در این استان با شناسایی ۱۸۷بیمار جدید تا دهم اسفندماه به ۶۷ هزار و ۷۶۱ نفر رسید.

مریم کوشکی به رسانه ها اعلام کرد: تا این تاریخ ۲۲۱ هزار و۷۲۴ نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۲۲۰ هزار و۶۵۰ مورد اعلام شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد نمونه ارسالی به آزمایشگاه های مرجع استان ۱۵۲ هزار و ۸۸۹ مورد منفی بوده است.

وی اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۳۵۰ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

کوشکی با بیان اینکه کرونای انگلیسی پشت دروازه های لرستان قرار دارد و اکنون ۱۷۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان استان بستری هستند ادامه داد: مردم استان با دوری از تجمعات، دورهمی و رعایت پروتکل های بهداشتی از خود و فرزندانشان مراقبت کنند.

وی اظهار داشت: بر همین اساس از تمامی مردم لرستان تقاضا می‌شود در خصوص رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک، کاهش ترددهای غیر ضروری، مسافرت های بین شهری و حذف تجمعات خطر آفرین از جمله حضور در آرامستان‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: با ادامه روند موجود، احتمال بازگشت استان به شرایط نارنجی طی هفته های آینده محتمل است که افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر را به دنبال خواهد داشت.

براساس اعلام معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد استانی شهرستان های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، کوهدشت، پلدختر، دلفان و سلسله، دورود و ازنا در وضعیت زرد و رومشکان و چگنی در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close