اخبار جهان

جو بایدن رسما رئیس‌جمهور آمریکا شد/ ترامپ بالاخره شکست را پذیرفت

روزهای بروجرد- در جلسه مشترک نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، پیروزی نهایی بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ترامپ با ۲۳۲ رأی الکترال پیروز شد و رسماً به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت.

ویومینگ بعنوان آخرین ایالتی بود که آراء الکترال آن در جلسه کنگره قرائت شد و به ترامپ تعلق گرفت و فرایند تأیید پیروزی بایدن بعنوان رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا و «کامالا هریس» بعنوان معاون وی رسماً به پایان رسید.

پیش از این اکثریت هر دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا اعتراض به نتایج آراء الکترال آمریکا در ایالت «پنسیلوانیا» را رد کردند.

پیش از آن هم اعتراض به نتایج آریزونا از سوی نمایندگان هر دو مجلس رد شده بود.

ترامپ بالاخره شکست را پذیرفت

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از آنکه کنگره رسماً پیروزی بایدن بعنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا را تأیید کرد، در بیانیه‌ای قول انتقال «منظم» قدرت به بایدن را داد.

وی در بیانیه خود تصمیم کنگره برای تأیید نهایی بایدن بعنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا را «نمایانگر پایان عالی‌ترین دور اول در تاریخ ریاست‌جمهوری» توصیف کرد.

ترامپ که برای اولین بار از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شکست را پذیرفته است، ادامه داد: «گرچه کاملاً با نتایج این انتخابات مخالف هستم و حقایق تأییدی بر این امر است اما با این وجود، انتقال منظم قدرت در ۲۰ ژانویه (اول بهمن) انجام می‌گیرد».

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close