اخبار بروجردویژه ها

ابتلای بیش از ۱۱ هزار نفر در بروجرد به ویروس کرونا

روزهای بروجرد- سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد از ابتلای بیش از ۱۱ هزار نفر در شهرستان به ویروس کرونا خبر داد.

علی احمدی تاری در نشست با اصحاب رسانه که ۱۴ اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای روزهای شیوع بیماری کرونا تاکنون از ۳۳ هزار و ۵۶۲ نفر تست گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۳۷ نفر تاکنون نمونه تست آن‌ها مثبت بوده و متأسفانه ۳۰۵ نفر براثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری ۳۳۱۲ نفر بستری شده‌اند و در حال حاضر ۳۳ نفر بستری هستند.

احمدی تاری با اشاره به ویروس کرونا انگلیسی، افزود: تاکنون مورد مشکوکی از ویروس کرونا انگلیسی در شهرستان مشاهده و گزارش نشده است.

وی بیان کرد: آزمایشگاه تست کرونا در بروجرد راه‌اندازی شده و جواب تست‌ها ظرف مدت ۲۴ ساعت اعلام می‌شود ولی نمونه مشکوک به کرونا انگلیسی باید به تهران ارسال شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به واکسن کرونا، ادامه داد: تاکنون ۳۰۵ دوز واکسن وارد شهرستان شده که برای پرسنل کادر درمان تزریق شده است.

احمدی تاری اظهار کرد: با توجه به افزایش محسوس موارد ابتلا در شهرستان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مهمترین راه پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ است.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از تشدید کرونا ویروس از هرگونه تجمع، ترددهای غیرضروری اجتناب و حتماً در محیط‌های مسقف از تهویه مناسب فضا استفاده شود و این مهمترین راه پیشگیری از بیماری است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجرد خاطرنشان کرد: همشهریان ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صورت داشتن هرگونه علائم سرماخوردگی برای انجام نمونه‌گیری به مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته مراجعه کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close