اخبار جهان

کابل، شهر انفجارهای بی‌پایان؛ حدود ۱۰۰ حمله در طول ۵ ماه مذاکره با طالبان

به گزارش یورو نیوز طی پنج ماهی که از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی با هدف حصول صلح میان دولت و گروه طالبان می‌گذرد، کابل شاهد وقوع حدود۱۰۰ انفجار، حمله مسلحانه و راکت‌پراکنی بوده است. در جریان این انفجارها و حملات، تا کنون ۴۳ نظامی و ۱۰۲ غیرنظامی کشته و ۳۳ نظامی و ۲۹۸ غیرنظامی زخمی شده‌اند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی افغانستان در پنج ماه گذشته موفق شده‌اند، بیش از ۱۰۰ مورد حمله و انفجار را خنثی کنند.

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده که گروه طالبان با سازمان‌دهی حملات و انفجارهای کابل به دنبال امتیاز‌گیری بر سر میز مذاکره است. هر چند گروه طالبان مسئولیت حمله به نظامیان را پذیرفته‌، اما همواره تاکید کرده است در حملات و انفجارها علیه غیرنظامیان نقشی ندارد.

مسوولان نهادهای امنیتی افغانستان، آن گونه که پیشتر نیز اعلام کرده‌اند، گروه طالبان، القاعده، داعش و حقانی را مسئول انفجارها و حملات شهر کابل می‌دانند.

رسانه‌های افغانستان طی روزهای گذشته گزارش داده‌اند که شماری فعالان مدنی و رسانه‌ای به دلیل نگرانی از وضعیت امنیتی پایتخت، کشور را ترک کرده‌اند. نگرانی‌ها از ناامنی در شهر کابل در شرایطی ادامه دارد که طرف‌های مذاکره‌کننده، به ویژه گروه طالبان، گفت‌وگوهای صلح در دوجه قطر را بدون حصول نتیجه مشخصی در مورد آتش‌بس متوقف کرده‌اند

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close