لرستان

مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در لرستان ۷۸ درصد افزایش یافت

روزهای بروجرد- مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در لرستان ۷۸ درصد افزایش یافت و به ۳۱۳ هزار هکتار رسید.

مهرداد فتحی بیرانوند در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ۷۸ درصدی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در لرستان اظهارداشت: جلسه شورای عالی محیط زیست کشور عصر روز گذشته به ریاست رئیس جمهور، با حضور کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و اعضای این شورا انجام گرفت که موضوعاتی در این جلسه به تصویب شورا رسید.

به گزارش تسنیم، وی یکی از مصوبات جلسه مذکور را ارتقاء سطح مناطق شکار و صید ممنوع قالی کوه و شادابکوه لرستان به مناطق حفاظت شده دانست و افزود: منطقه قالی کوه لرستان ۱۱۲ هزار هکتار مساحت دارد که کریدوری حساس بین اشترانکوه و سایر زیستگاه‌های استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان عنوان کرد: منطقه شادابکوه نیز با مساحت ۲۵ هزار هکتار زیستگاه مهمی برای گونه ارزشمند و اندمیک سمندر لرستانی است که به عنوان یک منطقه حفاظت شده ارتقاء سطح یافت.

وی با اشاره به نقش مناطق تحت مدیریت در حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی تصریح کرد: با این مصوبه جدید مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در لرستان در مجموع به ۳۱۳ هزار هکتار افزایش یافته که شامل ۶.۱۰ درصد مساحت لرستان می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close