اخبار ایرانویژه ها

مجلس با کلیات بودجه ١۴٠٠ مخالفت کرد/ رضایت دولت از عدم تصویب بودجه

روزهای بروجرد- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات بودجه ١۴٠٠ مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه ١۴٠٠ در دستور کار جلسه علنی صبح روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

پس از ارائه گزارش سخنگوی کمیسیون تلفیق و اظهارات نمایندگان مخالف و موافق، کلیات لایحه بودجه به رای مجلس گذاشته شد که نهایت با ۹۹ رای موافق، ۱۴۸ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ٢۶١ نماینده حاضر به تصویب مجلس نرسید.

این در حالی است که معاون دفتر رئیس جمهوری در واکنش به این تصمیم و درباره عدم حضور روحانی در جلسه صبح سه شنبه مجلس شورای اسلامی که با دستور کار بررسی کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۰ برگزار شد، با تاکید بر اینکه حضور ‎رییس جمهور برای دفاع از کلیات ‎بودجه نه الزام آیین‌نامه‌ای دارد، گفت: دفاع از بودجه‌ای که دیگر نشانی از «لایحه» دولت ندارد و بیشتر «طرحی» است از سوی کمیسیون تلفیق، وجهی برای حضور رییس‌جمهور باقی نگذاشته است.

در همین حال علی ربیعی، سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس گفت: بعد از مدت‌ها بحث و حرف و حدیث، مطلع شدیم که کلیات بودجه ۱۴۰۰ رد شد. من فکر می‌کنم پیام نگرانی دولت و اقتصاددانان از تغییرات اساسی و بعضا غیرکارشناسی در بودجه دریافت شد. اینکه به این نکات توجه و این پیام‌ها دریافت شد، از کلیت مجلس تشکر می‌کنیم.

وی افزود: تغییرات زیادی شاکله بودجه را بهم ریخته بود و به اعتقاد ما غنایی هم به بودجه نبخشیده بود. البته اعلام می‌کنم که دولت آماده است با همه توان کارشناسی خودش در کنار مجلس اصلاحات مورد نظر که می‌تواند به نفع اقتصاد و مردم باشد و بدون اینکه شاکله بودجه بهم بخورد و بدون اینکه درآمدهای واهی پیش بینی‌ کنیم، را انجام دهد.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “مجلس با کلیات بودجه ١۴٠٠ مخالفت کرد/ رضایت دولت از عدم تصویب بودجه”

  1. کمتر منگل سیاسی باورش میشه این چرندیات رو،
    اصلا نخودندم متم رو ،
    کلک و حربه بین مجلس و دولت .
    آخر سر و در سال آینده : کی بود کی بود من نبودم.
    دولت که عملا” میره و مجلس هم میندازه گردن دولت- رضایت دولت از این ناحیه ست.
    دقیقا” کسری بودجه رو با این روش ?میخوان جبران کنند.
    نادان خیال بد کند …
    قدر خوبی های امروز و سکوتش رو بدونید ؛ اینروزها رو غنیمت بشمارید و در آینده به حال همین روزهای سکوت غبطه خواهید خورد.
    # ظالمین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close