اخبار ایران

روحانی: مصوبه کمیسیون تلفیق اگر تصویب می‌شد آثار بسیار خطرناکی داشت / این که ماشین لوکس وارد و برای عده‌ای رانت درست کنیم، خب این طور که ما هم بلد بودیم بودجه بنویسیم!

روزهای بروجرد- رییس جمهوری گفت: یکی از شاخص‌ها برای انقلاب اسلامی جایگاه زنان است که حقانیت انقلاب را نشان می‌دهد.

حسن روحانی در جلسه هیات دولت با بیان اینکه خانم‌های هنرمند و فعال بسیاری در جامعه داریم، اظهار داشت: یکی از شاخص‌ها برای انقلاب اسلامی جایگاه زنان است که حقانیت انقلاب را نشان می‌دهد در حالی دشمنان ما این گونه تبلیغ می‌کردند که انقلاب زن‌ستیز است. 

رییس جمهوری ادامه داد: حضرت زهرای اطهر (س) خطبه فدکیه را خواند. عظمت، علم و بلاغت را آنجا مشاهده می‌کنید. این خطبه را کنار نهج‌البلاغه بگذارید، گویی امیرالمومنین (ع) حرف می‌زند. این کلام را کنار سخن پیامبر (ص) بگذارید، گویی ایشان سخن می‌گویند. اینها شاگردان رسول خدا (ص) بودند.

گزیده سخنان رییس جمهور به نقل از ایرنا:

* نهضت اسلامی یکی از افتخارات تاریخ ایران است، ما انقلاب‌های زیادی را در تاریخ داشتیم ولی نهضت اسلامی چیز دیگری بود. امام بالاترین هدف را در این انقلاب مدنظر قرار داد. همه به دنبال رفع یک مشکل بودند اما این فکر که این نظام غیرمعقول و غلط شاهنشاهی را از بین برده و یک نظام مردم‌سالار را در چارچوب اسلام ایجاد کنیم، کسی به آن فکر نمی‌کرد.

* این سخن اگر در سال ۵۵ و ۵۶ به کسی می‌گفتیم؛ تعجب می‌کرد. کسی فکر نمی‌کرد در سال ۵۷ به ویژه بعد از نماز عید فطر این موج شکل بگیرد. سرعت انقلاب آنچنان بود که به شاه و رژیم مهلت تصمیم‌گیری نمی‌داد. تا او می‌آمد در موردی فکر کند، موج دیگر شکل می‌گرفت. 

* خداوند کاری کرد که نشان داد منطق و کلام بر شمشیر پیروز است، دشمنان ما شمشیر، سلاح و امکانات سیاسی داشت اما سلاح امام کلام و منطق بود که با این سلاح بر شمشیر و قدرت نظامی پیروز شد. امام از درون رژیم سربازگیری کرد. آن کسی که در شورای سلطنت بود، به پاریس آمد و درخدمت امام از مقامش استعفا داد. 

* وقتی امام دستور داد که سربازان از پادگان‌ها فرار کنند، آنها از درون فرو ریختند. چرا شاه فرار کرد؟ شاه حادثه لویزان را در عاشورا دید. شاه تزلزل را در درون دولت خودش دید. امام پایه‌های حکومت استبدادی را لرزاند و طوفانی را ایجاد کرد که دنیا فکر نمی‌کرد. 

*{ با اشاره به مطالب مطبوعات در زمان پیروزی انقلاب اسلامی}: شما اگر مطبوعات آن زمان را نگاه کنید، همه انگشت به دهان و حیرت‌زده بودند و می‌گویند اصلا نمی‌دانستیم سازماندهی به نام هیات‌ها، مساجد و حسینیه‌ها وجود دارد و یک نوار با تلفن از پاریس منتقل می‌شود و چند ساعت بعد در کل کشور شنیده می‌شود. امام کار عظیم و بزرگی انجام شد و مردم با خلوص، فداکاری و ایثار به صحنه آمدند و این انقلاب را به پیروزی رسانند.

*{با اشاره به رد کلیات بودجه در مجلس شورای اسلامی}: امسال مثل همه سال‌ها دولت بهترین بودجه‌ای که می‌توانست را جمع آوری و تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد؛ توقع ما این بود که این بودجه روند خود را طی کند و به تصویب برسد تا مردم هم از آن بهره‌مند شوند.

* اینکه نمایندگان لایحه‌ای را رد یا تصویب کنند نظر خودشان است و به خودشان مربوط می‌شود، اما در این بودجه دو ماه حرف‌هایی زده و مصاحبه‌هایی انجام شد و تخریب‌هایی صورت گرفت که مورد انتظار ما نبود و واقعا در این بودجه زحمت کشیدیم؛ می‌خواستیم این بودجه در کمیسیون‌های مجلس کاملتر شود، اما اهداف ما در بودجه، در کمیسیون تلفیق مورد توجه نمایندگان مجلس قرار نگرفت.

*هدف ما افزایش ارزش پول ملی بود و می‌خواستیم کاری کنیم که اگر سال آینده ارز به رقم ۱۲ هزار تومان رسید، بودجه لنگ نماند. تلاش می‌کردیم که در پایان دولت به دو آرزو دست پیدا کنیم، یکی عبور از کرونا و دیگری عبور از موانع اصلی تحریم بود و در بودجه هم چنین چیزی را عنوان کرده‌ایم.

* وقتی این علامت را به دنیا می‌دهیم که ارز  ۱۱۵۰۰ باشد، همه دنیا می فهمند یعنی چه. متأسفانه برخی به پیام‌های بودجه توجه نکردند.

*دوماه وقت دولت برای بودجه صرف شد اما حاصل جمع آن صفر شد!

* بعضی ها از اینکه ترامپ سرنگون شده ناراحت هستند. حالا رسمی نمی گویند، ولی در جلسات خصوصی می گویند که اگر ترامپ می ماند بهتر بود.

* بعضی ها می بینند که خیلی از مشکلات کشور به خاطر تحریم ها بوده اما یک کلمه راجع به آمریکا حرف نمی زنند. بعضی هایشان که مدعی ضدآمریکایی بودن هستند حتی یک فحش به آمریکا نمی دهند چرا که از نظرشان فحش دادن ویژه دولت و مخصوصا شخص رئیس جمهور است.

* هیچ بندی از برجام عوض نخواهد شد و هیچ فردی هم به برجام اضافه نخواهد شد. حرف های ناروا گفته نشود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close