لرستانویژه ها

رئیس کل دادگستری: به‌طور متوسط در ماه ۱۰۰۰ نفر به دستگاه قضایی لرستان مراجعه می‌کنند

روزهای بروجرد- رئیس کل دادگستری لرستان گفت: روزانه ۲۰۰ نفر و بطور متوسط در ماه ۱۰۰۰ نفر به دستگاه قضایی استان مراجعه می‌کنند.

محمد رزم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجت‌الاسلام رئیسی رئیس قوه قضاییه، ۳۰ سیاست محوری و راهبردی را ترسیم کردند.

وی با بیان اینکه برای اجرای سیاست‌های فوق۳۰ کمیته تشکیل شده و این کمیته‌ها با تشکیل جلساتی مصوباتی را داشته‌ و ابلاغ کردند، افزود: یکی از این سیاست‌های راهبردی تکریم ارباب رجوع و تاکید بر دیدارهای مردمی و ملاقات عمومی و مردمداری و مردم‌مداری همه قضات به ویژه مدیران دستگاه قضا در هر استان و شهرستان  است.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: باید در این راستا حقوق شهروندی و کرامت انسانی رعایت شود و برای رسیدگی به پرونده‌های مختلف قضایی اعم از حقوقی، کیفری، جریانی و معوقه و خانواده تسریع صورت گیرد.

رزم با بیان اینکه روزهای دوشنبه هرهفته را به ملاقات‌های عمومی و مردمی اختصاص دادیم، اضافه کرد: به میمنت دهه فجر انقلاب اسلامی دیدارهای مردمی با یک رافت ویژه و نظر مساعدی به تقاضاها توجه می‌شود.

رئیس شورای قضایی لرستان بیان کرد: روزانه ۲۰۰ نفر و بطور متوسط در ماه ۱۰۰۰ نفر به دستگاه قضایی استان مراجعه می‌کنند، عمده درخواست‌های آنان انتقال زندانیان از استان‌های دیگر به لرستان، درخواست مرخصی زندانیان و یا عفو بخشودگی، رسیدگی به جرائم مختلف کیفری و حقوقی است.

وی با بیان اینکه کمیسیون عفو بخشودگی ماهانه دو جلسه را تشکیل می‌دهد و به همه درخواست‌ها و پرونده‌های مطروحه در کمیسیون رسیدگی می‌شود، گفت: با نظر مساعد رای بر عفو، تخفیف و یا آزادی زندانی می‌دهیم و البته این نظر کمیسیون  نیز باید در کمیسیون ملی مورد تایید قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری لرستان اضافه کرد: درخواست اعمال ماده ۴۷۷ در خصوص احکامی است که مراحل بدوی و تجدیدنظر و دیوان‌عالی کشور را گذراندند و با وجود اینکه احکام قطعی است اما درخواست مجدد داده شده  تا در کمیسیون تجدید نظر با حضور قضات عالی رتبه  رسیدگی شود.

رزم با بیان اینکه مطالبه خسارت حقوقی، رفع توقیف درخواست کالای قاچاق،حبس زدایی و موارد مختلف از دیگر درخواست‌های مردمی هستند، افزود: براساس تصمیم ستاد کرونای استان دو هفته ملاقات عمومی تعطیل شد و ناچاریم روزانه ملاقات عمومی بصورت مستمر انجام شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close