لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: خطر بروز موج چهارم کرونا در لرستان جدی است

روزهای بروجرد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خطر بروز موج چهارم کرونا در استان را جدی دانست و گفت: در شرایط کنونی کارکنان حوزه بهداشت نقش مهمی در پیشگیری از بروز این امر دارند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا نیکبخت با اشاره به کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی بین شهروندان افزود: تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و اصناف مختلف ضروری است.

وی درخصوص تخصیص اعتبار برای خرید تجهیزات جدید غربالگری بیماران دیابتی استان گفت: غربالگری دقیق افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای به ویژه بیماران دیابتی در کاهش ابتلا و مرگ کرونایی این گروه ضروری است.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات غربالگری بیماران دیابتی تخصیص داده و پرداخت می شود، اظهار داشت: هر اندازه کادر بهداشتی دانشگاه در غربالگری و مراقبت این گروه‌های پرخطر دقیق تر عمل کنند، می‌توان به مدیریت بهتر شیوع ویروس امیدوار بود.

وی ادامه داد: غربالگری گروه‌های پرخطر مانند افراد دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار، سالمندان و جانبازان شیمیایی در مرحله قبل از بروز موج جدید، امری اساسی و ضروری است که کادر بهداشت استان باید با تمام توان آن را در دستور کار قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: غربالگری اطرافیان گروه‌های پرخطر نیز ضروری است.

تا پایان هشتم بهمن ماه، تست کرونای ۶۳ هزار و ۷۱۲ نفر در استان مثبت بوده است و تاکنون یک هزار و ۳۲۱نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید ستاد استانی مدیریت کرونا، شهرستان های  خرم آباد، ازنا، الیگودرز، دلفان و سلسله در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

همچنین شهرستان های بروجرد، کوهدشت، دورود، پلدختر، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close