اخبار ایران

ترک تحصیل بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل تعطیلی مدارس کشور

روزهای بروجرد- تعداد زیادی دانش‌آموز به دلیل نداشتن امکانات برای استفاده از آموزش مجازی از کلاس‌ درس محروم شده و ترک تحصیل می‌کنند، با این شرایط بیسوادی در کشور افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش تسنیم علی‌اصغر فانی درباره بازگشایی مدارس در شرایط کرونا اظهار کرد: در تمام کشورها، مدارس آخرین گزینه هستند که برای پیشگیری از کرونا تعطیل می‌شوند.

وی با اشاره به عوارض تعطیلی مدارس افزود: می‌توان به افت تحصیلی به‌ویژه در دوره ابتدایی و پایه‌های اول و دوم اشاره کرد؛ دانش‌آموز اول ابتدایی که نه خواندن و نوشتن می‌داند، چطور می‌تواند از فضای مجازی استفاده کند!

ترک تحصیل دانش‌آموزان با تعطیلی مدارس

فانی دومین عارضه تعطیلی مدارس را ترک تحصیل دانش آموزان دانست و گفت: تعداد زیادی دانش‌آموز به دلیل نداشتن امکانات برای استفاده از آموزش مجازی از کلاس‌ درس محروم شده و ترک تحصیل می کنند؛ با این شرایط  رشد بیسوادی در کشور افزایش پیدا می‌کند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: یادگیری در فضای مجازی از لحاظ تربیتی بسیار کم‌اثر است با این روند در آینده با یک نسل کم‌سواد روبه‌رو خواهیم شد.

 وی افزود: تعطیلی مدارس باعث آسیبهای جبران‌ناپذیر تربیتی به آموزش و پرورش دانش‌آموزان می‌‌شود، مانند کاهش مهارت‌های ارتباطی، کاهش مشارکت اجتماعی، ضعف تربیت اجتماعی و علمی به عنوان یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین.

بازگشایی تدریجی مدارس 

وی با اشاره به چند توصیه برای بازگشایی مدارس گفت: بازگشایی مدارس در این شرایط باید تدریجی باشد و لزومی ندارد در یک تاریخ مشخص همه مدارس بازگشایی شوند ما باید با توجه به شرایط و موقعیت هر منطقه این موضوع را تدریجی انجام دهیم.

فانی ادامه داد: بر اساس شرایط و وضعیت متنوع کشور از لحاظ کرونا (آبی، نارنجی، زرد و قرمز) باید تصمیمات متنوعی برای بازگشایی مدارس اتخاذ کنیم و با گروه‌بندی دانش‌آموزان، آموزش را ادامه دهیم.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: شورای عالی یک اصولی را مصوب و به استان‌ها ابلاغ کند تا با رعایت این اصول برای بازگشایی مدارس تصمیم‌گیری شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close