اخبار ایران

استقبال ایران از تصمیم بایدن برای توقف حمایت از ائتلاف عربستان

روزهای بروجرد- سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی در خصوص اظهارات اخیر مسئولین آمریکایی در خصوص یمن اظهارداشت: توقف حمایت و عدم فروش سلاح به ائتلاف عربستان در صورتی که یک مانور سیاسی نباشد می‌تواند گامی در جهت تصحیح اشتباهات گذشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این موضوع مشکل یمن را به تنهایی حل نمی‌کند و درادامه باید محاصره هوایی، دریایی و زمینی که بواسطه آن هزاران نفر از مردم آن کشور به دلیل فقر غذایی و دارویی جان باختند، برطرف و حملات نظامی کشور‌های متجاوز به رهبری عربستان سعودی به یمن نیز قطع گردد.

به گزارش ایرنا خطیب زاده با تاکید بر اینکه جامعه جهانی و برخی کشور‌هایی که با تجارت و فروش سلاح در جنایت‌های عربستان علیه مردم یمن شریک هستند باید به حمایت‌های سخت و نرم خود از عربستان پایان دهند و راه را برای ادامه این فاجعه انسانی مسدود نمایند، افزود: متاسفانه عربستان با شروع جنگ در یمن خود را بیشتر آسیب پذیر کرد و با ایراد اتهام‌های ناروا به سایر کشور‌ها در راستای فشار‌های حداکثری آمریکا، تلاش دارد خود را از تجاوز نظامی به یمن و کشتن هزاران زن و کودک یمنی تبرئه نماید.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه افزود: در عین حال امید است کشور‌های جنگ طلب به اشتباه راهبردی خود در تجاوز به یمن پی برده و با اقرار به اشتباه شش ساله خود، جنگ و محاصره یمن را پایان داده و راه حل مسالمت آمیز را درپیش گیرند.

خطیب زاده در پایان اظهارداشت:ایران از هر گونه تلاش جامعه جهانی در جهت حمایت از یمن و قطع حمایت از متجاوز استقبال می‌کند و در جهت حل مشکل همچنان راه حل چهارماده‌ای خود را نافذ می‌داند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close