اخبار بروجرداخبار لرستان

آمار مبتلایان به کرونا در لرستان افزایش یافته است

روزهای بروجرد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در این استان طی یک هفته گذشته ملموس بوده که زنگ خطری برای همه است.

به گزارش ایرنا، “مریم کوشکی” به خبرنگاران اعلام کرد: شهروندان نباید از رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از کرونا غافل شوند و اگر رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه کم رنگ شود، موج چهارم کرونا در راه خواهد بود.

وی ارائه خدمات تشخیصی در مراکز غربالگری کرونا را مستمر دانست و اظهار داشت: توصیه ما برای شهروندان همچنان مراجعه به این مراکز در صورت دارا بودن علائم مشکوک است.

کوشکی با اشاره به این موضوع که کرونا همچنان وجود دارد و قربانی می گیرد، گفت: شهروندانی که خود یا اطرافیانشان علائمی مانند تب، سرفه، اسهال، تغییرات هوشیاری، خواب آلودگی، بی اشتهایی شدید و تنگی نفس دارند بدون وقفه به مراکز غربالگری برای انجام مراحل تشخیصی مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: آدرس این مراکز قبلا اعلام شده  ولی شهروندانی که از آن بی اطلاع هستند برای دریافت اطلاعات کامل به مراکز بهداشت شهر خود و یا سایت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان  به آدرس (www.hd.lums.ac.ir) مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: هنوز بخش اعظم جمعیت به کرونا مبتلا نشده اند و قطعا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی یک پیک جدید و آمار بالای ابتلا و مرگ و میر دربین مردم استان خواهد شد.

به گفته وی تاکنون ۱۷۹ هزار و ۸۲۴ نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۱۷۹ هزار و ۴۴۱ مورد اعلام شده است.

وی افزود: از این تعداد نمونه ارسالی به آزمایشگاه های مرجع استان ۱۱۶ هزار و ۱۳۷ مورد منفی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۳۱۸ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید ستاد استانی مدیریت کرونا، شهرستان های  خرم آباد، ازنا، الیگودرز، دلفان و سلسله در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

همچنین شهرستان های بروجرد، کوهدشت، دورود، پلدختر، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close