اخبار بروجرد

کرونای بیکاری در بروجرد

الهام شاهدپور- ویروس کرونا کم بود حالا چند وقتی است کرونای بیکاری هم به جان بروجرد افتاده و کارگرانش را یکی یکی بیکار کرده است.

از ریز و درشت کارخانجات، نساجی سر زبان ها افتاده و آوازه بیکاری کارگرانش در شهر پیچیده اما شاید برای کسی مهم تر از ویروس کرونا نباشد چون حالا درگيری شماره یک دنیا و ایضا کشور و استان مان این ویروس منحوس است.

البته بیکاری در این شرایط بیماری بلایی مضاعف است حسابش را بکنید وقتی پولی در بساط نباشد برای خرج خانه و کرایه و هزار و یک خرج دیگر، پدر یک خانواده واقعا تکلیفش چیست؟

درست است در این شرایط بسیاری از خانواده ها در دنیا و کشورمان رنج فقر را بیش از همیشه لمس می کنند اما خطر ماندگاری اين رنج به شدت جامعه امروزمان را تهدید می‌کند.

اگر فشارهای اقتصادی بر خانواده ها از این میزان هم بیشتر شود تبعات سوء مشکلات اجتماعی آن گریبان خانواده ها را خواهد گرفت آنچنان که نمونه های آن را در روزهای اخیر در چند شهر کشورمان شاهد بوده ایم پس به جای بیکار کردن کارگران باید برای رفع مشکلات کارخانجات و مشاغل آسیب پذیر در این شرایط ویژه کاری کرد.

از سویی خانواده ها نیز باید شیوه زندگی خود را نسبت به گذشته تغییری اساسی دهند و تا حد امکان از هرگونه خرج اضافی خودداری نمایند تا سنگینی معیشتی بر پدران خانواده ها تحمیل نشود.

هرچند تجربه بیکاری کارگران صنایع مختلف بروجرد تجربه جدیدی نیست اما شرایط کنونی بیماری در کشور و به تبع آن بروجرد شمار بیکاران به ویژه در جامعه کارگری را مضاعف کرده و نیاز به تدبیری فوق العاده است.

افزایش بیکاری علاوه‌ بر کاهش نرخ رشد سبب افزایش فقر و شیوع آسیب های ناشی از آن در جامعه می شود که می تواند بسیار نگران کننده و جبران ناپذیرتر از ویروس بیماری کرونا باشد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close