اخبار لرستان

استاندار لرستان: تاکنون ۸۹۰ میلیارد تومان برای راه‌آهن خرم‌آباد هزينه شده است/ ۶۰۰ نفر در این پروژه مشغول بکار هستند

روزهای بروجرد– استاندار لرستان با اعلام اینکه هم اکنون ۶۰۰ نفر در پروژه راه‌آهن خرم‌آباد_دورود مشغول به کار هستند، گفت: در این پروژه تاکنون ۸۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرهاد زیویار در دیدار با مبلغین و ائمه جماعات ادارات، مساجد و مدارس استان لرستان اظهار کرد: روحانیون به واسطه حضور در بطن جامعه، نقش به‌سزایی در انتقال و بیان مطالبات مردم به مسئولان را دارند.

او با بیان اینکه تریبون و ظرفیت رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و روابط عمومی استانداری لرستان فقط نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد، افزود: حوزویان، نخبگان و دانشگاهیان به‌نوعی رسانه هستند و می‌توانند مطرح‌کننده مطالبات کف جامعه، مجامع فنی و تخصصی و نخبگانی باشند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم از زمان آغاز به کار خود در لرستان توانسته در بخش‌های مختلف دستاوردهای خوبی را داشته باشد، افزود: بیمه ۲۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ براساس اعلام مدیرکل تامین اجتماعی استان، احیای واحدهای تولیدی مختلف، احیای خودروسازی بروجرد و احیا ماشین‌سازی خرم‌آباد، از جمله این موارد هستند.

زیویار به کارخانه یخچال‌سازی خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: در سفر رئیس جمهور ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این کارخانه مصوب شد، که ۵۰ میلیارد تومان غیر سفر به آن اختصاص داده شد و پس از چندین جلسه با مدیرعامل بانک صنعت و معدن، سرمایه‌گذار برای وثیقه اهلیت نداشته است. 

زیویار با تاکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی بیشتر در لرستان گفت: در حوزه‌های فرهنگی اقداماتی صورت گرفته اما لازم است این فعالیت‌ها بیشتر انجام شود.

او در رابطه با اعتبارات مصلی و حوزه‌های علمیه نیز گفت: در این راستا ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب اختصاص داده شد که ۵ مسجد در این مدت ساخته شده است. 

زیویار با اشاره به اینکه پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری به استان مصوبه به مصوبه متفاوت هستند، افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های عمرانی و اقتصادی تقسیم می‌شوند. 

 استاندار لرستان به اشتغال ۶۰۰ نفر در پروژه راه‌آهن خرم‌آباد_دورود اشاره کرد و افزود: در این پروژه تاکنون ۸۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است. 

زیویار با اشاره به اینکه در واحدهای اقتصادی اعتبارات عمدتا تسهیلات هستند، افزود: اعتبارات عمرانی ۷ هزار میلیارد تومان است، اما اعتبارات تسهیلاتی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان است ‌که به شکل‌های مختلف نیز آورده بخش خصوصی ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است که بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان هر مصوبه‌ای که در سفر یا غیر سفر تصمیم گرفته شده است مورد حمایت از منابع مختلف خاصاً منابع بانکی قرار گرفته است.

 زیویار گفت: سال گذشته در سامانه رصد ۳۹ هزار ۳۰۰ هزار نفر سهمیه استان بود که ثبت شد و از محل اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ دریافت کردند که این آمار توسط سازمان‌های نظارتی مورد آزمایش قرار داده شده است. 

استاندار لرستان گفت: امیدواریم این جلسات تداوم داشته است و انتظارات مردم در کف جامعه از طریق روحانیون انتقال داده شود.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close