اخبار بروجردلرستانویژه ها

هشدار معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان: احتمال ورود استان به وضعیت نارنجی

روزهای بروجرد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اکنون ۱۴۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا و مشکوک به ابتلا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

“مریم کوشکی” در گفت و گو با ایرنا  افزود: بر اساس بررسی های انجام شده متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در میان مردم استان نسبت به ماه گذشته کاهش داشته است و همین امر باعث خیز آرام حرکت به سمت موج چهارم شیوع وروس کرونا در استان شده است.    

                                                                                                                                           
وی با بیان اینکه خطر پیک چهارم ویروس کرونا در استان در کمین است اظهار داشت:  استفاده صحیح مردم از ماسک، عدم حضور در اماکن پرتردد و شلوغ تا حد امکان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دست و صورت با آب و صابون هنگام بازگشت از محیط بیرون به منزل، جداسازی لباس های بیرون از فضای عمومی منزل و ضدعفونی مرتب سطوح و دست ها به ویژه قبل از صرف غذا حتما مورد نظر هم استانی های عزیز به ویژه با نزدیک شدن به ایام نوروز قرار گیرد.

وی افزود: با ادامه روند موجود، احتمال بازگشت استان به شرایط نارنجی طی هفته های آینده محتمل است که افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر را به دنبال خواهد داشت.

تعداد مبتلایان کرونا در استان از ابتدای شیوع این ویروس تا ۲۵ بهمن، با شناسایی ۱۵۸ بیمار جدید به ۶۵ هزار و ۴۹۵ نفر رسید و تاکنون یک هزار و۳۳۳ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

براساس اعلام معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد استانی شهرستان های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، کوهدشت، پلدختر،دلفان و سلسله در وضعیت زرد و شهرستان های  دورود، ازنا، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی قرار دارند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close