لرستان

آغاز طرح «نسخه نویسی الکترونیک» در لرستان/ نسخه‌های درهم و ناخوانا به تاریخ می‌پیوندند

روزهای بروجرد- هفته آینده طرح «نسخه نویسی الکترونیک» به صورت رسمی در شهرستان ازنا آغاز شده و دیگر خبری از نسخه‌های ناخوانا و مشکلات موجود در این زمینه نخواهد بود.

به گزارش فارس، شاهدخت فتحی بیرانوند در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان اظهار داشت: هم اکنون حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی در ارتباط با چرایی عدم قرارداد با مراکز خصوصی، عنوان کرد: افرادی که دارای دفترچه بیمه همگانی می‌شوند این طور برداشت شده که تمکن مالی ندارند لذا برای کاهش هزینه‌ها باید به مراکز دولتی مراجعه کنند و بر همین اساس با مراکز خصوصی نباید مراجعه‌ای صورت گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان در ارتباط با بحث نسخه نویسی الکترونیک عنوان کرد: این موضوع هفته آینده به طور رسمی در شهرستان ازنا کلید خواهد خورد.

وی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی در گام اول در مراکز خصوصصی انجام می‌شود، یادآور شد: اجرای این طرح در مدیریت هزینه‌ها تاثیر مثبت بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

فتحی بیرانوند گفت: در نسخه نویسی الکترونیکی شاهد کاهش زیاد خطاهای پزشکی خواهیم بود و دیگر از خبری از نسخه‌های ناخوانا نیست.

وی حذف دفترچه‌های کاغذی و جلوگیری از قطع درختان را دستاوردی بزرگ در طرح نسخه نویسی الکترونیکی برشمرد و افزود: پیشتر شاهد بودیم به دلیل اشتباه در خواندن نسخه پزشک داروی اشتباه به بیمار داده شده بود اما با این طرح دیگر چنین مشکلی به وجود نخواهد آمد.

فتحی بیرانوند بیان داشت: پس از آنکه نسخه الکترونیکی توسط پزشک تایید شود بیمار می‌تواند داروی خود را از هر داروخانه‌ای که تمایل داشته باشد دریافت نماید و این منجر به آن می‌شود که دیگر زدوبندهایی که بعضا در برخی جاها مشاهده شده بود از بین برود.

وی یادآور شد: به دنبال آن هستیم طرح نسخه نویسی الکترونیکی در سال ۹۸ به صورت پایلوت در سراسر استان لرستان اجرایی شود.

پرداخت مطالبات مراکز درمانی دولتی و خصوصی

مدیرکل بیمه سلامت در خصوص پرداخت مطالبات به پزشکان و مراکز درمانی نیز ظهار کرد: سال ۹۷ در مجموع ۳۱۹ میلیارد تومان جذب اعتبار داشتیم که ۱۰۰درصد مطالبات بخش خصوصی و ۹۶ درصد مطالبات بخش خصوصی مربوط به سال ۹۶ پرداخت شد.

وی ادامه داد: از مطالبات سال ۹۷ نیز برای مراکز دولتی ۱۰۰ درصد مطالبات نیمه اول پرداخت شده و ۶۰ درصد مطالبات مهر و آبان را نیز پرداخت کرده‌ایم که در مجموع ۱۰۱ میلیارد تومان در این زمینه پرداخت شده است.

فتحی بیرانوند گفت: در مورد مطالبات بخش خصوصی در سال ۹۷ نیز برای ۶ ماهه اول سال به طور ۱۰۰ درصد و برای مهر و آبان نیز ۴۰ درصد پرداختی داشتیم که در مجموع ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در این حوزه پرداخت شده است.

وی یادآور شد: پرداختی‌ها به مراکز دولتی و خصوصی تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close