لرستان

افت تراز آب زیرزمینی در ۴ شهر لرستان

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: نتایج حاصل از هیدروگراف تراز آب زیرزمینی در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز، دورود و اشترینان بیشترین افت را در بین شهرستان‌های استان نشان می‌دهد.

به گزارش مهر، داریوش حسن نژاد در کمیته مشترک آب و کشاورزی با تاکید بر اینکه تعیین الگوی کشت برای کشاورزی به دلیل محدودیت منابع آب زیرزمینی و سطحی در استان صورت می‌گیرد، افزود: نتایج حاصل از هیدروگراف تراز آب زیرزمینی در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز، دورود و اشترینان بیشترین افت را در بین شهرستان‌های استان نشان می‌دهد که این شدت افت بسیار نگران کننده است.

وی یادآور شد: این وضع اگر ادامه داشته باشد در آینده‌ای نزدیک مانند کوهدشت شاهد ممنوعیت این مناطق خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: به منظور ممانعت از اضافه برداشت از چاه‌های مجاز و غیرمجاز توسط افراد خاطی علاوه بر پرداخت جرایم اضافه برداشت، در تمدید پروانه چاه نیز محدودیت‌های ایجاد خواهد شد.

حسن نژاد افزود: همچنین طبق دستور العمل الگوی کشت، کشاورزان هم استانی موظف به رعایت الگوی کشت ارائه شده توسط سازمان جهاد کشاورزی بوده و شرکت آب منطقه‌ای لرستان تعهدی در خصوص تأمین آب کسانی که الگو کشت را رعایت نکند ندارد و با افرادی که با کاشت و برداشت بی‌رویه برنج، سیب‌زمینی و دیگر محصولاتی از این قبیل منجر به خسارات جبران ناپذیر به سفره‌های آب زیر زمینی شوند مطابق قانون برخورد خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close