اخبار بروجرداخبار لرستانویژه ها

استاندار: بستری های کرونا در لرستان ۲۰ درصد افزایش یافت

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: بستری مبتلایان کرونا در این استان طی یک هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.

 سیدموسی خادمی در حاشیه پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست دکتر حسن روحانی  با حضور استانداران سراسر کشور افزود: گزارش های ارائه شده در ستاد ملی مقابله با کرونا نشان دهنده توقف روند نزولی بیماری در برخی استان های کشور و لرستان است.

به گزارش ایرنا، وی گفت: آغاز موج جدید کرونا به این معنا است که ابتدا تعداد بیماران سرپایی افزایش می یابد، سپس بستری ها و پس از آن آمار فوتی ها بالا خواهد رفت که باید از این اتفاق جلوگیری کرد.

استاندار لرستان تصریح کرد: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع افزایش مراقبت ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان هایی که روند نزولی آنها متوقف شده برای پیشگیری از وقوع موج بعدی مورد تاکید قرار گرفت.

خادمی خاطرنشان کرد: در صورت کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم، امکان شیوع موج بعدی کرونا به خصوص در ایام نوروز وجود دارد، پس بایدبه سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در اوایل بهمن ماه بازگردیم تا در آینده دچار مشکل نشویم.

۶۴ هزار و ۴۹۹ شهروند این استان از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۶ بهمن ماه به این ویروس مبتلا شده‌اند، تاکنون یک هزار و ۳۲۶ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

اکنون شهرستان های خرم آباد، دورود، الیگودرز، پلدختر،دلفان و سلسله در وضعیت زرد(خطر متوسط) و شهرستان های بروجرد، ازنا، کوهدشت، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی (کم خطر) شیوع کرونا قرار دارند. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close