اخبار بروجرد

برداشت بادام از باغات بروجرد آغاز شد

روزهای بروجرد– رییس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: برداشت بادام از یک هزار و ۵۰۰ هکتار باغات آبی و دیم این شهرستان آغاز شد.

جواد گودرزی در گفت وگو با ایرنا افزود: متوسط برداشت محصول بادام از هرهکتار باغ آبی یک هزار کیلوگرم و باغ دیم ۴۰۰ کیلوگرم است.

او افزود: یک هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات بادام بروجرد آبی و ۳۰۰ هکتار دیم است.

رییس جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: میزان عملکرد تولید باغات دیم ۹۶۰ کیلوگرم و باغات آبی یک هزار و ۲۰۰کیلوگرم در هکتار است.

گودرزی با بیان اینکه بیشترین باغات بادام بروجرد در حوزه بخش اشترینان است، اضافه کرد: شهرستان بروجرد در استان رتبه اول را از نظر سطح زیر کاشت و میزان تولید دارد.

او یادآور شد: پیش بینی می‌شود از مجموع یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زیر کشت بادام یک هزارو ۴۳۰ تن بادام برداشت شود.

رییس جهاد کشاورزی بروجرد مجموع باغات مثمر و غیر مثمر این شهرستان را ۱۲هزار هکتاراعلام کرد و ادامه داد: از این میزان اراضی باغی سالانه ۸۰ هزار تن انواع میوه تولید و روانه بازار مصرف می شود.

گودرزی اضافه کرد: همچنین ۲هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های این شهرستان باغ گردو بوده که به طورمیانگین از هرهکتار ۲هزار کیلوگرم گردو تولید می شود.

او گفت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و بهره گیری از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی تولید گردو به سه هزار و ۳۰۰کیلوگرم نیز افزایش می یابد.

شهرستان بروجرد دارای ۶۹هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است و بیش از۳۵ درصد ازجمعیت این شهرستان به صورت مستقیم دربخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close