اخبار لرستانویژه ها

معاون استاندار لرستان: کاهش ۳۴ درصدی ابتلا به کرونا/ همچنان اقدامات پیشگیرانه رعایت شود

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان با اشاره به کاهش ۳۴ درصدی تعداد مبتلایان به کرونا در این استان گفت: مردم همچنان اقدامات پیشگیرانه را مراعات کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود ثمینی شامگاه شنبه در سخنانی گفت: با توجه به گزارش وزارت بهداشت در مورد بیماری کرونا و مراعات مردم عزیز، استان لرستان جز استان‌های بسیار خوب ارزیابی شده و از این بابت باید از مردم تقدیر و سپاسگزاری کرد.

وی با اشاره به اهمیت و تأثیر همکاری مردم در رسیدن به شرایط کنونی گفت: فهم مشترک مردم از پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مصوبات ستاد کرونا باعث کاهش آمار مرگ و میر و میزان بستری‌ها در استان لرستان شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت زرد استان لرستان ممنوعیت در ورود به شهرها برقرار است و رعایت ممنوعیت تردد شبانه طبق مصوبات ستاد ملی کرونا از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در مرکز استان و شهرستان بروجرد اعمال می‌شود.

ثمینی با اشاره به کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا گفت: طبق مصوبه ستاد ملی، در استان‌ها و یا شهرستان‌هایی که وضعیت مرگ و میرهای ناشی از کرونا دو نفر در ۱۰۰ هزار نفر باشد و روند کاهشی ابتلاء به کرونا مشهود باشد وضعیت آبی اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت آبی تمام صنوف و مشاغل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان ضمن تقدیر از همکاری و مراعات مردم به مقایسه وضعیت آماری دی ماه نسبت به آبان ماه پرداخت و گفت: در حال حاضر نسبت به دو ماه قبل مرگ و میر ۴۵۰ درصد، مبتلایان ۳۴ درصد و بستری‌ها ۳۶۶ درصد کاهش یافته است.

ثمینی با تاکید بر رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا گفت: متأسفانه برخی از افراد در شرایط زرد در برخی از اجتماعات مثل عزاداری‌ها و مناسبت‌ها حضور یافته که اگر قرار باشد مصوبات ستاد ملی و استانی را رعایت نکنیم به شرایط بحرانی گذشته برمی گردیم.

وی افزود: مردم همچنان اقدامات پیشگیرانه را مراعات کرده و در سطح استان اگر مسئولی پروتکل‌ها، مصوبات و مقررات را رعایت نکند حتماً برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close