اخبار بروجرد

فرماندار ملایر: تکمیل چهارخطه محور سامن- بروجرد مطالبه مردم است

روزهای بروجرد- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر تکمیل قطعه دوم چهارخطه محور ملایر- سامن به بروجرد را یک ضرورت برشمرد و گفت: با توجه به پرتردد بودن این مسیر تخصیص اعتبارات و تکمیل آن یکی از مطالبات و اولویت‌های مهم این شهرستان است.

قدرت الله ولدی در بازدید از روند اجرایی این محور با حضور مدیرکل راه و شهرسازی همدان افزود: استاندار همدان نیز تاکید زیادی بر تکمیل فوری این محور دارد.

وی اظهار داشت: این محور به عنوان راه اتصال شمال به شمال غرب و جنوب به جنوب غرب کشور، یکی از محورهای پرتردد شهرستان است که قطعه نخست آن به طول ۶ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته و ۹ کیلومتر باقیمانده باید تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به برگزاری جلسه مجمع نمایندگان استان و استاندار همدان با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تکمیل فوری چهارخطه محور ملایر- سامن- بروجرد یکی مصوبات این نشست بود که چند سال به صورت نیمه‌تمام باقی‌مانده است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه افزود: این مسیر به طول ۱۵ کیلومتر در ۲ قطعه اجرا شده که قطعه دوم به طول ۹ کیلومتر در دست اجرا است و پنج کیلومتر از مسیر حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه آسفالت این مسیر انجام شده و تمام پل‌ها غیر از چهار پل اجرا شده است، ابراز امیدواری کرد: با اعتباری که از محل نقاط حادثه‌خیز، راهداری و اعتبارات منابع استانی اختصاص یابد، در چند ماه آینده این طرح زیر بار ترافیک خواهد رفت.

سرپرست اداره راه و شهرسازی ملایر نیز گفت: محور ملایر- سامن- بروجرد در مجموع ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی و میزان جذب اعتبارات آن ۳۵ درصد است.

چهارخطه سامن- بروجرد ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل نیاز دارد

احمد مرشدی میزان اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات استانی را تاکنون به این طرح پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: اعتبار مصوب امسال این طرح از محل اعتبارات استانی پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که تاکنون ۱۰۵ میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات ملی نیز بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۷۳ میلیون تومان به این طرح تخصیص یافته، اعتبار مصوب امسال این طرح را از محل اعتبارات ملی ۲ میلیارد تومان عنوان کرد که از این رقم ۱.۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی ملایر کاهش مصرف سوخت و انرژی، افزایش ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای را از اهداف اجرای این طرح و توجیه اقتصادی آن برشمرد و گفت: در مجموع حدود ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اعتبار مورد نیاز است.

مرشدی تخصیص پیدا نکردن اعتبار کافی برای معارضان این محور را از عمده‌ترین موانع این طرح برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر سه کیلومتر انتهای این محور به اتمام رسیده و باکس‌های ۳.۵ پل باقیمانده و هم اکنون آماده شده و در حال چیدمان باکس و عملیات مِش روی پل‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در صورت مساعد بودن شرایط جوی باکس‌های ۲ زیرگذر کهکدان اجرا می‌شود ادامه داد: قرارداد این طرح تا پایان اسفند امسال است که در صورت تخصیص اعتبارات، مساعد بودن هوا و حل مشکل معارضان، در موعد مقرر تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

طول محور ملایر- سامن- بروجرد ۱۵ کیلومتر است که عملیات چهارخطه شدن این محور از سال ۹۴ آغاز شد و قطعه نخست آن به طول ۶ کیلومتر سال ۹۶ زیر بار ترافیک رفت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close