اخبار بروجردویژه ها

فرماندار بروجرد: روزانه هفت بیمار کرونایی در بیمارستان‌ های بروجرد بستری می‌شوند

روزهای بروجرد- سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: روزانه هفت بیمار کرونایی در بروجرد بستری می‌شوند که انتظار می‌رود شهروندان همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

احمد گودرزیان در گفت وگو با ایرنا افزود: در اواخر آبان ماه و نیمه اول آذرماه روزانه ۳۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی شهرستان بستری می‌شدند.

وی اظهار داشت: در روزهایی که بروجرد در شرایط وضعیت قرمز و حتی فوق حاد قرار داشت، ۱۳۵ تخت در بیمارستان ٍآٍیت الله بروجردی به این بیماران اختصاص داده شده بود اما اکنون با رسیدن به شرایط مطلوب حدود ۳۲ تخت به این بیماران اختصاص داده شده است.

سرپرست فرمانداری بروجرد بیان کرد: برابر پروتکل الحاقی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا اگر در شهری از هر ۱۰۰ هزار جمعیت، تست چهار نفر مثبت باشد وضعیت آن شهر زرد، اگر از هر ۱۰۰هزار نفر جمعیت تست ۶ نفر مثبت باشد وضعیت نارنجی و اگر از هر ۱۰۰هزار نفر جمعیت  ۱۰ نفر وضعیت قرمز است.

گودرزیان تاکید کرد: تعیین وضعیت بروجرد از سه رنگ تعیین شده دربروجرد برعهده ستاد مبارزه با کرونا استان است اما اکنون به دلیل رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم و اعمال محدودیتهای تردد و تعطیلی چندمرحله ای بازار بروجرد از نظر کاهش تعداد فوتی و بستری شده ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: تداوم وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت سفید در بروجرد نیازمند همکاری بیشتر مردم، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی و برگزاری مراسم عروسی و عزا و عدم خروج از منزل جز درمواقع ضروری است.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد ضمن ابراز خرسندی از کاهش تعداد موارد بستری و فوت شدگان ناشی از کرونا در روزهای اخیر گفت: استفاده از ماسک در تعاملات روزانه باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری کرونا می شود.

شهرام ممدوحی افزود: از آنجاییکه ویروس کووید ۱۹ از طریق عطسه، سرفه یا هنگام صحبت کردن از فاصله نزدیک با فرد مبتلا به افراد سالم منتقل می شود؛ لذا استفاده از ماسک یکی از اقداماتی است که می تواند از شیوع این ویروس جلوگیری و از افراد در برابر اثرگذاری ریز قطرات ناشی از عطسه یا سرفه افراد بیمار محافظت کند.

وی توصیه کرد: شهروندان بروجردی با رعایت پروتکلهای بهداشتی همچون روزها و ماه های گذشته و همکاری با ستاد مبارزه باکرونا برای رسیدن به وضعیت سفید تلاش کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close