اخبار بروجردویژه ها

«عظیم خودرو» بروجرد نیازمند حمایت مسئولان؛ تنها ۱۰ درصد کارخانه فعال است

روزهای بروجرد- نماینده بروجرد در مجلس با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد کارخانه «عظیم خودرو» بروجرد فعال است گفت: مسئولان برای رفع مشکلات و موانع کارخانه کمک کنند.

فاطمه مقصودی در حاشیه بازدید از کارخانه عظیم خودروی شهرستان بروجرد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: کارخانه عظیم خودروی شهرستان بروجرد می‌تواند برای استان لرستان و کشور اعتبار و برندی خاص باشد، البته در این مسیر حمایت مسئولان امر لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه وجود عظیم خودرو در بروجرد و استان لرستان می‌تواند بازار تولید را در کشور متحول کرده و در صنعت نیز تاثیر گذار باشد افزود: روزی که این کارخانه کارش را با سه برند آغاز کرد می‌خواست این حرف را به گوش همه برساند که ظرفیت عظیم خودرو در استان و کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 نماینده بروجرد در مجلس عنوان کرد: در کارخانه مذکور مراحل مونتاژ، جوشکاری و رنگ کاری انجام می‌شود و تنها یک پرس نیاز است که بتوانیم در این کارخانه تولید هم داشته باشیم چرا که با اجرای روند تولید اشتغالزایی و درآمدزایی هم افزایش پیدا می‌کند، هم اکنون تولید و مونتاژ روزانه عظیم خودرو ۱۰۰ دستگاه است یعنی تنها ۱۰ درصد کارخانه فعال است.

وی عنوان کرد: قطعات وارد این کارخانه شده و به ماشین تبدیل می‌شود. مدل‌هایی که در این کارخانه مونتاژ می‌شود در نوع خود کم نظیر و زیبا است و در جاده‌های ایران تردد دارند بنابراین اگر مسئولان حمایت کنند تا روند تولید افزایش پیدا کند حدود هزار نفر نیرو نیاز است و همین امر در صنعت اتومبیل سازی کشور هم تاثیر دارد.

مقصودی با بیان اینکه عظیم خودرو می‌تواند رقیب خوبی برای ایران خودرو باشد خاطر نشان کرد: پروژه عظیم خودرو مانند همه پروژه‌های تولیدی در کشور مشکلاتی دارد که باید این مشکلات و موانع برطرف شود، هم اکنون تولید ناپیوسته است که باید این مشکل رفع شود. عظیم خودرو می‌تواند رقیب خوبی برای ایران خودرو و سایپا باشد چرا که این ظرفیت را دارد کافی‌ست مسئولان استانی گوشه نگاهی به این کارخانه داشته باشند و از این کارخانه و تولیداتش دفاع کنند.

وی تاکید کرد: وقتی صحبت از جهش تولید، پیشرفت و توسعه و زیر ساخت‌ها می‌کنیم، منظور همین حمایت کردن‌هاست. تا حمایت مسئولان نباشد هیچ پروژه‌ای به ثمر نمی‌رسد، اگر می‌خواهیم با صحبت‌های مقام معظم رهبری همراه و همسو باشیم نباید از تولید و پیشرفت و توسعه غافل شویم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close