اخبار بروجرد

شهردار بروجرد: چرا پیشنهاد افزایش تراکم تا ۷۰ درصد را به ما می دهید؟/ استفاده از نماهای کامپوزیت ضربه مهلک به سیمای شهر است

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد گفت: عدم نظارت بر ساخت و ساز ها سبب شده است شهر بروجرد از ایده آل خود فاصله بگیرد.

رحیم جافری در جلسه بررسی ساخت و سازهای شهری  که با حضور مسئول سازمان مهندسی استان و شهرستان برگزار شد با بیان اهداف تشکیل سازمان نظام مهندسی کشور اظهار داشت: متاسفانه هیچ یک از اهداف و محورهای این سازمان را پیگیری نکرده ایم.

شهردار بروجرد با بیان اینکه شهرداری ها به جز سوء مدیریت هیچ گونه کمبود درآمدی ندارند افزود: شهرداری بروجرد هیچگونه مشکل مالی ندارد و هیچگاه قانون را برای جذب منابع مالی زیر پا نمی گذارد و از سازمان ‌نظام ‌مهندسی انتظار عقب‌نشینی از قانون در جهت منافع شهرداری را نداشته و این عمل را خلاف می‌دانیم.

وی با بیان اینکه ارزیابی مردم بروجرد از سازمان نظام مهندسی کاملا منفی است خاطرنشان کرد: آیا این شهر که نود سال از عمر شهرداری آن می گذرد زیبنده مردم بروجرد می باشد؟ عدم کنترل و نظارت در صدور پروانه، پایانکار و ساخت و سازهای غیر مجاز سبب شده شهر از ایده آل خود فاصله بگیرد.

 جافری با اشاره به اینکه مهندسین باید طبق قانون عمل کنند و زیر بار هیچ تخلفی نروند افزود: چرا شهرداری را متهم می کنید و می گویید شهرداری دنبال منافع مالی می باشد، ما جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ را به عنوان منبع مالی معتبر نمی دانیم، تمام آراء را تخریب صادر کنید و ما تخریب ها را پیگیری خواهیم کرد. سازمان نظام مهندسی اگر دقیق عمل کند باید کمیسیون ماده ۱۰۰ را تعطیل کنیم و ضرورتی ندارد تشکیل شود.

شهردار بروجرد با بیان اینکه مهندسین جوان بعد از قبولی در آزمون بدون آموزش، وظیفه نظارت بر ساخت و سازهای شهری را بر عهده می گیرند افزود: آزمون شما را از آموزش بی نیاز نمی کند و یکی از آموزش ها، ضوابط اداری و شیوه گزارش نویسی است که این موارد در کتابهای مقررات ملی ساختمان وجود ندارد.

وی ادامه داد: مسکن بعد از اکسیژن و غذا سومین نیاز حیاتی بشر می باشد، ما انتظار داریم نظام مهندسی چنان پویا باشد که مهندسین آن به سمت ساخت و ساز هدایت شوند و اگر از طرف شهرداری کوتاهی صورت گرفت مهندسین ناظر متذکر شوند.

 جافری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر از شهروندان بروجردی در مورد ترافیک سوال کنید بلافاصله می‌گویند، این شهر پارکینگ ندارد، چرا مهندسین ناظر زمانی که مالک پارکینگ را حذف می کند مقاومت نمی کنند و گزارش نمی دهند.

وی ادامه داد: ما در مرکز شهر با مشکل نبود پارکینگ روبرو هستیم، شهرداری جرایمی را که برای حذف پارکینگ دریافت می کند در حسابی نگهداری می کند تا بتواند با آن چند پارکینگ در هسته مرکزی شهر احداث کند.

جافری ضمن اعلام حمایت از احداث بیمارستان خصوصی، تعاونی نمایشگاه داران و شهرک صنوف آلاینده خاطرنشان کرد: شهرداری از همه تولید کنندگان، کسانی که در جهت توسعه و تحول شهر قدم بر میدارند به شدت حمایت می کند و هزینه ها را پایین می آورد و انتظار می رود سازمان نظام مهندسی در همین راستا تعرفه های خود را کاهش دهد تا در شهر نوسازی، پویایی و نشاط اجتماعی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری دنبال تغییر کاربری و افزایش تراکم نیست اظهار داشت: چرا پیشنهاد افزایش تراکم تا ۷۰ درصد را به ما می دهید؟ بروجرد یک شهر خوش آب و هوا است، سطح اشغال را باید روی ۴۰ درصد بیاوریم، ما این شهر را بیشتر از این نابود نخواهیم کرد زیرا خوش آب و هوا ترین شهر ایران بروجرد است.

 جافری تصریح کرد: چرا در طرح های مهندسی مسائل مربوط به مناسب سازی برای افراد ناتوان و معلولین عزیز در نظر گرفته نمی شود؟ چرا در طراحی تالار ها در سطح شهر، فضای مکث رعایت نمی شود؟

شهردار بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از نماهای کامپوزیت را مهلک ترین ضربه به سیمای شهر دانست و افزود: ظرف ۴۰ سال گذشته چه ساختمان مطرحی در شهرستان ساخته شده است که اگر مهمانی وارد شهر شد آن را به عنوان یک شاخص معرفی کنیم؟

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close