اخبار بروجردویژه ها

شهردار بروجرد: ساخت دوربرگردان در بلوار امام ضروری است/ جداول و رفیوژ وسط باعث آلودگی صوتی می‌شود

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد گفت: جداول و رفیوژ وسط باعث آلودگی صوتی و ایجاد بیماری روانی می‌شود.

رحیم جافری در جلسه شورای ترافیک با بیان اینکه مصوباتی که در شورای ترافیک به تصویب می‌رسد باید ضمانت اجرایی داشته باشد اظهار کروثد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی اهتمام جدی در راستای حل مسائل و مشکلات ترافیکی شهرستان داشته باشند.

به گزارش ایسنا وی تصریح کرد: با عنایت به ضرورت احداث پل عابر پیاده(پله برقی) در بلوار شهید محمد بروجردی، پیشنهاد می‌کنم فاز دوم این طرح به علت حجم بالای تردد و وجود مجتمع‌های مسکونی در بلوار رهبری روبروی شهرک کمپینگ اجرا شود.

 شهردار بروجرد ضمن تاکید بر اخذ مجوز جهت ساخت باند دوچرخه‌سوار در خیابان‌های سطح شهر، خاطرنشان کرد: شهر بروجرد از دیرباز یکی از شهرهای پیشرو و پیشگام در استفاده از دوچرخه بوده است که متاسفانه زیرساخت‌های لازم در معابر شهر فراهم نشده است و اگر شعار استفاده از هوای پاک و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی را می‌دهیم باید در جامعه زیرساخت‌های آن را آماده کنیم.

 جافری یکی از معضلات ترافیکی شهرستان را وجود وانت‌بارها دانست و افزود: در بحث سد معبر با همکاری نیروی انتظامی اقدامات موثری صورت گرفته است ولی متاسفانه وانت بارها ساعت‌ها در خیابان‌های سطح شهر توقف کرده و محموله‌های مورد عرضه خود را در خیابان پیاده می‌کنند و باعث ایجاد ترافیک عبوری در سواره رو و حتی پیاده رو می‌شوند که با استفاده از اختیارات قانونی می توانیم این مشکل را برطرف کنیم.

 وی با بیان اینکه در بعضی از معابر، جداول و رفیوژ وسط ارتفاع نامناسبی دارد، اضافه کرد: هرساله جهت رنگ آمیزی این جداول هزینه زیادی صرف می‌شود و همچنین انعکاس صوت به سمت راننده باعث آلودگی صوتی و ایجاد بیماری های روانی می‌شود که با کاهش ارتفاع و کاشت گل‌های فصلی می‌توانیم آرامش و لطافت را به شهروندان هدیه کنیم.

شهردار بروجرد ادامه داد: احداث دوربرگردان رو بروی ترمینال جنوب جهت رفاه حال رانندگان اتوبوس و جلوگیری از سوء استفاده رانندگان غیر بومی و استفاده بیمارستان تازه افتتاح شده امام رضا(ع)، اجرای پیاده رو خیابان جعفری و هرس درختان معارض تابلوهای ترافیکی در سطح شهر ضروری است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close