اخبار جهان

شرکت مُدرنا: ما برای همیشه با ویروس کرونا زندگی خواهیم کرد

روزهای بروجرد- مدیر عامل شرکت دارو‌سازی «مُدرنا» در آمریکا، که اخیراً واکسن کرونا را تولید کرده، در خصوص کرونای انگلیسی صحبت کرده و گفته این ویروس از بین نخواهد رفت.

 به نوشته وبگاه خبری «نیوزمکس»، استفان بنسل که اخیراً شرکت او واکسن کرونا را تولید و در برخی کشور‌های جهان عرضه کرده، در این خصوص گفت: «به نظرمان، ما برای همیشه با این ویروس زندگی خواهیم کرد.»

وی افزود: «سارس کوو ۲ از بین نخواهد رفت».

از سوی دیگر برخی از متخصصان درمانی نیز گفته‌اند که نوع جهش یافته ویروس کرونا می‌تواند به یک «آندمیک» یا بیماری بومی تبدیل شود؛ یعنی به صورت دائمی در یک منطقه جغرافیایی وجود داشته باشد.

شرکت مدرنا یکی از شرکت‌های آمریکایی است که واکسن کرونا را تولید کرده و مدعی شده که این واکسن‌ها علیه نوع جهش یافته ویروس کرونا که اولین بار در انگلیس کشف شد نیز مؤثر هستند.

در حال حاضر بیش از ۳۰ کشور دیگر در جهان شیوع کرونای انگلیسی را گزارش کرده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به ترکیه، هند، فلسطین اشغالی، پاکستان، اردن، لبنان،کره جنوبی، امارات متحده عربی، آمریکا، چین و ایتالیا اشاره کرد.

کشف نوع جدید ویروس کرونا اولین بار حدود دو هفته پیش توسط وزیر بهداشت انگلیس گزارش و اعلام شد این نوع جدید تا هفتاد درصد قدرت انتقال بیشتری دارد. گمان می‌رود این ویروس جدید از ماه سپتامبر (شهریور) در این کشور انتشار یافته باشد.

از سوی دیگر تجزیه و تحلیل مجدد تست‌های کرونای گرفته شده از حدود دو میلیون شهروند آمریکایی نشان می‌دهد احتمالاً سویه انگلیسی کووید-۱۹ از ماه اکتبر در آمریکا وجود داشته است.

هفته گذشته نیز مقام‌های وزارت بهداشت آلمان اعلام کردند نسخه جهش‌یافته ویروس کرونا که مقام‌های انگلیس برای نخستین بار چند هفته پیش از کشف آن خبر دادند از ماه نوامبر در آلمان وجود داشته است.

فارس

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close