اخبار جهان

سرقت یک میلیون دلار پول نقد ایران در جعبه‌های ودکا از وزارت امور خارجه روسیه

روزهای بروجرد- یک کارمند روس به اتهام ارتکاب سرقتی جسورانه در مقر وزارت خارجه روسیه در مسکو بازداشت شده است. گفته می‌شود او در سرقت یک میلیون دلاری از بودجه آن وزارتخانه در جعبه‌های ودکا نقش داشته است.

شبکه خبری “راشا تودی” روز پنجشنبه با انتشار این خبر افزوده که این وجوه بخشی از ۱.۵ میلیون دلار پرداخت شده از سوی ایران به روسیه در ازای ارائه خدمات کنسولی بوده‌اند. این پول‌ها در دو کیسه و یک جعبه مهر و موم شده به دفتر وزارت خارجه روسیه تحویل داده شده بودند. با این وجود، فرد بازداشت شده مدعی است که هنگام شمارش پول‌ها مشخص شد که اسکناس‌های یک دلاری جایگزین اسکناس‌های صد دلاری شده و بیش از یک میلیون دلار مفقود شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این شبکه خبری در ادامه می‌افزاید به نظر می‌رسد ایران به دلیل تحریم‌های امریکا علیه سیستم بانکی آن کشور نقل و انتقالات پولی و نقدی با روسیه داشته و این مقدار پول را به سفیر روسیه در تهران تحویل داده بود.

نام کارمند بازداشت شده وزارت خارجه روسیه “ناتالیا آگالتسووا” اعلام شده است. او مدعی است که پس از شمارش پول‌ها و متوجه شدن کسری آن سعی کرده این میزان کسری را با پول نقد از صندوقی در دفتر آن وزارتخانه و همچنین ۲۰۰ هزار دلار از پس‌انداز خود جبران کند و حتی برای جبران این کسری تقاضای وام بانکی کرده بود، اما زمانی که این تقاضا رد شد او تلاش کرده بود به زندگی خود پایان دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این کارمند پیش از بازداشت در حبس خانگی در حال بازجویی بوده است و در حال حاضر تحت شرایط محدودیت سفر قرار دارد و تا زمان پایان تحقیقات حق ندارد از منطقه محل زندگی‌اش خارج شود.

مردی که با او زندگی می‌کرد نیز در ابتدا توسط مقامات بازداشت شد اما سپس آزاد شد و از او خواسته شده به عنوان شاهد شهادت دهد. تصاویر دوربین‌ها نشان می‌دهند که آگالتسووا در حال خروج از دفترش با دو کیسه بوده است که به عنوان مستندات در دادگاه ارائه خواهند شد.

در حالی که هنوز جزئیات این پرونده مشخص نیست مصاحبه‌ای با یکی از ساکنان مسکو که ادعا کرده همسایه آگالتسووا بوده پخش شده است. این همسایه تاکید کرده که آگالتسووا و شریک زندگی‌اش یک جعبه قفل شده را به او داده بودند تا او از آن محافظت کند. او ادعا کرده که مقام‌های قضایی بعدا ۱۴۸ هزار دلار را درون آن جعبه کشف و ضبط کردند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close