اخبار بروجرد

ساماندهی پیاده‌رو ” سه راه جعفری” بروجرد مطالبه مردم است

روزهای بروجرد- سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: اجرای طرح ساماندهی و زیباسازی پیاده‌رو “سه راه جعفری” خواسته به حق مردم است که نقش مهمی در ارتقای مبلمان شهری و جذب توریسم دارد.

به گزارش ایرنا احمد گودرزیان درجلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری افزود: دستگاه‌های خدمات رسان گاز، آب، برق و مخابرات و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بررسی های لازم را در کوتاهترین زمان انجام دهند تا شهرداری کار سنگفرش و پیاده روسازی خیابان جعفری را انجام دهد.

وی اظهار داشت: انتظار می رود با توجه به اینکه خیابان جعفری از خیابان‌های قدیمی بروجرد است و آثار تاریخی فراوانی در این منطقه وجود دارد ، فضای کار سنتی باشد تا جذابیت لازم برای جذب گردشگر را داشته باشد.

وی گفت: این طرح به عنوان یکی از پروژه های ستاد بازآفرینی شهری، در مرحله اول با همکاری فرمانداری و به همت شهرداری بروجرد از سه‌راه تا میدان جعفری و با رعایت ضوابط طرح های فرهنگی و گردشگری اجرا خواهد شد.

گودرزیان با بیان اینکه ساماندهی سه راه جعفری با هدف برطرف کردن مشکل ترافیک مرکز شهر هم اجرا می شود ادامه داد: این منطقه هم اکنون مرکز تامین مایحتاج عموم مردم است و دستفروش ها در این مکان امرار معاش می کنند که بعد از اجرای طرح، ساماندهی می شوند.

وی  تاکید کرد: تا زمانیکه دستفروشان جمع آوری و ساماندهی نشوند و خیابان جایگزین مشخص نشود نمی‌توان کاری انجام داد بنابراین شهرداری بروجرد باید این مهم را مدنظر داشته باشد.

شهردار بروجرد نیز اظهار داشت: برای اجرای طرح پیاده رو خیابان جعفری در مرحله اول، یک میلیارد ریال از سوی شهرداری تخصیص داده شده است و تلاش می شود طرح با همکاری فرمانداری به بهترین شکل اجرا شود. 

رحیم جافری افزود: یکی از خواسته‌های به حق مردم بروجرد، ایجاد پیاده رو سه راه جعفری برای آرامش و دسترسی آسان به مراکز تجاری، بازدید گردشگران، حفظ نمادهای باستانی شهر و جذب توریست است که باوجود تلاش مسئولان مربوطه در سال‌های گذشته، تاکنون در عمل نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی گفت: طرح پیاده سازی سه راه جعفری بروجرد با مشاوران مختلف مطرح، بررسی و مطالعات آن انجام شد و ۱۸ دی ماه مقدمات اجرای مرحله اول آن اجرا می شود.

حجت االه یارمحمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد نیز افزود: بیشتر مجموعه فرهنگی در این منطقه به ثبت رسیده است که باید به نحوی اجرا شود تا در آینده از سوی میراث فرهنگی ممانعتی به عمل نیاید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close