اخبار بروجرد

رییس اداره محیط زیست بروجرد: شهروندان در روزهای سرد سال غذا دادن به پرندگان را فراموش نکنند

روزهای بروجرد- رییس اداره محیط زیست بروجرد گفت: پیدا کردن غذا در روزهای سرد زمستان بسیار سخت است، شهروندان غذا دادن به پرندگان را در این روزها فراموش نکنند.

زهرا علیرضایی در گفت و گو با ایرنا افزود: غذا دادن به پرندگان به ویژه در فصول سرد و برفی سال عملی بسیار ارزشمند و پسندیده است.

وی اظهار داشت: مردم می توانند با ریختن ته مانده برنج و خرده های نان خشک و پاشیدن گندم و ارزن در جلو پنجره ها، پشت بام و گوشه ای از حیاط، کوچه و بیابان های اطراف به داد این پرنده های بی دانه برسند.

وی با تاکید براینکه ته مانده غذا و خرده های نان باید سالم باشد و موجب بیماری و تلف شدن پرنده ها نشود، افزود: در زمستانها، کرم و حشره ای برای تغذیه پرندگان موجود نیست و تنها امید آنان پیدا کردن دانه در حریم زندگی انسان ها است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: زمستانهای برفی و یخی که روزها کوتاه و شب ها سرد و طولانی است در واقع روزهای سختی برای پرندگان محسوب می شود پس بیاییم در این فصل از سال بیشتر از فصول دیگر با پرندگان رفتار مهربان تری داشته باشیم و و در مواقع نیاز به آنها پناه دهیم.

خانم علیرضایی افزود: تغذیه پرندگان در فصل زمستان کار بسیار خوبی است اما لازم است غذای آنها در پشت بام و محوطه های باز ازجمله پارک ها و بیابان های حاشیه شهرها و روستاها باشد.

وی بیان کرد: شهروندان از ته مانده غذاها و خرده نان هایی که بیم فاسد شدن آن می رود برای تغذیه پرندگان و سایر حیوانات به جد خودداری کنند چراکه ممکن است به بیماری و مرگ آنها منتهی شود.

وی تصریح کرد: در فصل زمستان بهتر است از دانه های گندم و ارزن استفاده شود تا امنیت غذایی پرندگان به خطر نیفتد و در ضمن اگر در فضاهای باز این تغذیه صورت گیرد می توان از وابستگی آنها به انسان ها جلوگیری کرد چراکه در این میان هستند افراد فرصت طلب و سودجویی که با استفاده از موقعیت فراهم شده در پی صید آنها برمی آیند.

وی افزود: بطور معمول پرندگانی چون ‘گنجشک ها، سهره های معمولی، فنچ، یاکریم، فاخته و انواع کلاغ’ در زمستان ها به دلیل کمبود غذا به حریم انسان ها نزدیک می شوند که لازم است هموطنان آزاری به آنها نرسانده و امان دهند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close