اخبار ایرانلرستان

روش صحیح مدیریت سهام عدالت باید به مردم اطلاع‌رسانی شود

روزهای بروجرد- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: روش صحیح مدیریت سهام عدالت و استفاده از مزایای سهام بایستی برای آگاه‌سازی مردم از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود.

الهام شاداب فر در دیدار با رییس خبرگزاری استان لرستان اظهار داشت: پس از از اینکه مقام معظم رهبری دستور آزادسازی سهام عدالت را صادر کرد مسوولیت دولت محدود به سازمان بورسی کشور به عنوان یک شرکت سهامی شده است.

وی گفت: ۷۱۷ هزار نفر در لرستان ذی نفع این شرکت هستند و اگر اکنون اطلاع‌رسانی دقیق صورت نگیرد به غیر از اینکه مردم و سهامداران دچار زیان می شوند در آینده مشکلاتی پیش خواهد آمد.

وی ادامه داد: مالکان سهام عدالت به منظور برخورداری از منافع و امتیازات آتی شرکت مذکور از جمله انتفاع از سود شرکت، باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.

شاداب فر افزود: مالکان سهام عدالت که روش غیرمستقیم مدیریت سهام را انتخاب کرده‌اند ضروری است به منظور برخورداری از منافع و امتیازات آتی شرکت مذکور از جمله انتفاع از سود شرکت، کاندیداتوری عضویت در هیأت مدیره شرکت و مشارکت در انتخاب اعضای هیأت مدیره، در سامانه سجام به آدرس www.sejam.ir ثبت نام نمایند.

به گزارش ایرنا یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفری که در استان لرستان مشمول سهام عدالت هستند،۸۴۳ هزار نفر روش مستقیم و ۷۱۷ هزار نفر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند.

در روش مستقیم و غیرمستقیم، فرد مالکیت بر سهام دارد و تنها فرق بین روش ها در مزایای آن است، در روش مستقیم فرد باید دانش کافی درباره فعالیت در بازار سرمایه داشته باشد و در غیر اینصورت دچار چالش می‌شود، اما در روش غیرمستقیم نیروهای تخصصی (سبدگردان ها) با سهام آنها در بورس معاملات را انجام می‌دهند.

هر فرد دارای سهام عدالت در ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی سهام‌دار است و به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند اکنون ۶۰ درصد و تا ۲۲ بهمن ماه امسال می توانند تا ۱۰۰ درصد سهام خود را به فروش برسانند.

استفاده از مزایای سهامداری همانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت دارنده سهام عدالت است.

افراد در روش مستقیم، مدیریت سبد سهام را خودشان برعهده گرفته‌اند و در مقابل افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، مدیریت سهام عدالت را به شرکت های سرمایه گذاری استانی واگذار کرده‌اند.

روش پرداخت سود سهام عدالت برای افراد در روش مستقیم و غیر مستقیم فرایند متفاوتی دارد به طوری که در روش مستقیم اگر افراد سجامی شده باشند، بر اساس توافق های فی مابین، سود سهام عدالت از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب آن ها واریز می شود و سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند سود سهام آن ها از طریق این شرکت به حساب شرکت های سرمایه گذاری استانی واریز خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close