اخبار بروجرد

تهیه طرح جامع شهری به مساحت ۲ هکتار در بافت پیرامون امام‌زاده جعفر (ع) بروجرد

روزهای بروجرد- نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جامع شهری به مساحت ۲ هکتار در بافت پیرامون امام جعفر (ع) تهیه می‌شود.

فاطمه مقصودی در حاشیه بازدید مجید روستا عضو هیات مدیره بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی که ۱۵ دی‌ماه صورت گرفت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح‌های بسیار خوبی در راستای بازآفرینی شهری بروجرد تصویب شد.

به گزارش ایسنا وی تصریح کرد: در این راستا و با حضور دکتر عبوری در ماه‌های گذشته و همچنین جلسات متعدد در تهران و پیرو آن دعوت و حضور دکتر روستا در شهرستان بروجرد، مقرر شد شرکت بازآفرینی شهری کشور برخی طرح‌های بازسازی و بهسازی را در این شهرستان اجرایی و تکمیل کند.

نماینده بروجرد خاطرنشان کرد: پس از بازدید میدانی شش ساعته و جلسات متعدد، طرح‌ها و مصوبات مختلف به تصویب رسید.

مقصودی اضافه کرد: در این جلسه مصوب شد که طرح جامع شهری به مساحت ۲ هکتار با همکاری میراث فرهنگی، شهرداری و دستگاه‌های مرتبط و ذی‌نفع در بافت پیرامون امامزاده جعفر (ع) و تبدیل منطقه به یک بافت معتبر شهری در سه ماه آینده تهیه و تصویب شود.

وی بیان کرد: ۱۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن و یا مشارکتی در اراضی دشت لاله مربوط به شرکت بازآفرینی شهری احداث می‌شود.

نماینده بروجرد ادامه داد: ۲۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومان ودیعه مسکن و ۲۰۰ فقره تسهیلات ۱۷۰ میلیون تومان برای بهسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده اختصاص یافت.

مقصودی اظهار کرد: تکمیل ساختمان سرای محله دره غریب در بخش درمانی تا پایان سال جاری، تعیین تکلیف پیمانکار طبقات فوقانی برای تکمیل توسط اداره راه و شهرسازی و تأمین اعتبار توسط شرکت بازآفرینی شهری تا پایان سال مالی جاری از دیگر مصوبات این جلسه یود.

وی تصریح کرد: همچنین در خصوص بازار و سرای کاظمیه و سرای حافظیه، شرکت بازآفرینی شهری متعهد شد با همکاری شهرداری در خصوص بازسازی و بهسازی اقدام کند.

نماینده بروجرد خاطرنشان کرد: در خصوص امامزاده قاسم (ع) مقرر شد فضای پیرامون بهسازی و بازسازی شود تا به‌عنوان یک مکان عمومی برای زائران استفاده شود.

مقصودی اضافه کرد: مقرر شد در خصوص مناطق حاشیه‌ای نظیر دره‌غریب، اسلام‌آباد و علی‌آباد طرح‌های محله‌محور دیده شود تا ساکنین این محلات بتوانند از خدمات شهری، اداری و بهداشتی و حمایتی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: مقرر شد در محله اسلام‌آباد زمین ورزشی تا پایان امسال با تأمین اعتبار تعیین پیمانکار و تجهیز کارگاه شود.

نماینده بروجرد در مجلس ادامه داد: تعیین حریم و بهسازی مسیل آب و نهر در محله اسلام‌آباد برای جلوگیری از سیلاب‌های احتمالی و جمع‌آوری آب‌های سطحی و شرکت بازآفرینی شهری ۴۰۰ متر از این مسیر را بازسازی کند.

مقصودی اظهار کرد: شرکت بازآفرینی شهری متعهد شد تا در خصوص اختصاص سهیمه قیر برای بهسازی و بازسازی معابر و آسفالت کوچه‌ها برای بروجرد اقدام کند.

وی تصریح کرد: در خصوص آزادسازی حریم بیت تاریخی آیت‌الله بروجردی (ره) و خرید ساختمان پیرامون نیز مقرر شد تا علاوه بر اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی تخصیص یافته توسط میراث‌فرهنگی، شرکت بارآفرینی شهری نیز از محل اعتبارات ۱۴۰۰ مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای این طرح اختصاص دهد.

نماینده بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا از توان و ظرفیت تعاونی‌های فعال مسکن شهرستان برای طرح‌های یاد شده استفاده شود.

مقصودی اضافه کرد: نشست مشترک با بازاریان در خصوص بهسازی جداره مغازه‌ها در بافت تاریخی و تخصیص بسته حمایتی توسط شهرداری بروجرد برای بافت‌های فرسوده شهری در راستای بازسازی و بهسازی نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close