اخبار بروجردویژه ها

تبدیل جاذبه گردشگری بروجرد به آشفته بازار دستفروش‌ها/ پروژه ساخت پیاده‌روی خیابان جعفری بروجرد به زودی اجرا می‌شود

روزهای بروجرد- معاون عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد گفت: برای احیا و رونق بخشیدن به بازار بروجرد در ستاد بازآفرینی شهری این موضوع مطرح شد اما با گذشت یکسال هنوز هیچ اعتباری برای رفع این مشکل و معضل در نظر گرفته نشده است.

مسعود فلاح با بیان اینکه پروژه احداث پیاده‌روی خیابان جعفری بروجرد به زودی اجرا می‌شود اظهارداشت: خیابان جعفری به مکانی برای کسب و کار وانت بارها  تبدیل شده است و مردم و اهالی بازار از این مسئله ناراحت و ناراضی هستند.

به گزارش تسنیم وی افزود: متاسفانه وجود دستفروش‌ها و ماشین‌های فروش میوه در سرتاسر خیابان جعفری، جدا از نارضایتی کسبه محل، شکل ظاهری شهر را زشت و سیمایی بد منظری به شهرستان داده است که این مسئله با پیگیری‌های ادارات مربوطه در حال رفع شدن است.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد عنوان کرد: یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بروجرد بازار آیت الله بروجردی و همچنین مسجد امام خمینی (ره) است که متاسفانه با وجود تجمع دستفروش‌ها این مکان‌های گردشگری نه تنها دیده نمی‌شوند بلکه چهره زشتی نیز به آنها داده شده است.

وی بیان کرد: برای احیا و رونق بخشیدن به بازار بروجرد در ستاد بازآفرینی شهری این موضوع مطرح شد و پیگیر اعتبار هم بودیم ولی با گذشت یکسال هنوز هیچ اعتباری برای رفع این مشکل و معضل در نظر گرفته نشده است.به همین دلیل شهرداری شهرستان بروجرد پای کار آمده و تصمیم گرفت تا با اعتبار شهرداری این مشکل را برطرف کرده و خیابان جعفری را تبدیل به یک پیاده‌روی عظیم کند که فقط محل رفت و آمد عابرین باشد و هیچ خودرویی در این محل تردد نداشته باشد.

 فلاح تاکید کرد: برطرف کردن این مشکل و معضل به ویژه ساماندهی دستفروش‌ها کار سختی است. برای این کار و اجرای این طرح باید عبور و مرور قطع شود تا به راحتی بتوان کف پوش خیابان را تغییر و تبدیل به سنگفرش کرد به همین دلیل باید محلی برای کسب دستفروش‌ها در نظر گرفته شود تا آنها را به مکان جدید منتقل کنیم.

وی با اشاره به سنگین بودن پروژه تغییر کاربری خیابان و تبدیل آن به پیاده رو خاطر نشان کرد: قبل از شروع پروژه بنرهایی را در محل نصب کرده و مردم و کسبه را در جریان کار قرار می‌دهیم در این پروژه مسیر حرکت خودروها نیز تغییر کرده و بار خودروها را به خیابان‌های اطراف منتقل می‌کنیم. تنها خودروهای امداد و نجات و آتشنشانی می‌توانند در این مسیر تردد داشته باشند.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد تصریح کرد: پروژه پیاده‌روی جعفری از فروردین ۱۴۰۰ به اجرا در می‌آید و در این مدت فرصت داریم تا کارهای ‌آماده سازی را انجام دهیم.این پروژه بر اساس پیش بینی‌های به عمل آمده سه ماه زمان می‌برد تا تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close