اخبار بروجرد

بروجرد برای تامین سیب شب عید در لرستان آمادگی کامل دارد

روزهای بروجرد- رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بروجرد گفت: شهرستان بروجرد برای تامین سیب شب عید در استان لرستان آمادگی کامل دارد.

حمید آزاد بخت در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: کارگروه تنظیم بازار در شهرستان بروجرد با هدف کنترل قیمت‌ها و تهیه آسان اقلام مورد نیاز همشهریان برگزار شد‌ در این کار گروه اقلام اساسی برای توزیع مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مهمترین آنها تولید و توزیع سیب درختی شهرستان بود.

وی افزود: مصوبات این کارگروه معمولا در حوزه اقلام تنظیم بازاری بود که در سطح شهرستان بروجرد توزیع می‌شود و معمولا اقلامی هستند که در خود شهرستان نیز توسط محلی‌ها تولید می‌شوند، در حوزه بازرسی و نظارت اداره صمت نیز مواردی را که معمولا در ایام کرونایی بازرسی و نظارت می‌شده است را دوباره بررسی کردیم و برخوردهایی هم شد از جمله نظارت بر سردخانه‌ها و نگهداری میوه بود.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بروجرد عنوان کرد: بررسی‌های انجام شده به‌زودی به حوزه صنعت و کشاورزان عزیز اعلام می‌شود تا مردم  با قیمت‌های واقعی آشنا  شوند.

وی با اشاره به تولید بالای سیب درختی در شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: سیبی که در باغات سطح شهر تولید می‌شود از بهترین نوع سیب درختی در سطح استان است، خرید میوه شب عید و سیب درختی کشاورزان شهرستان بروجرد یکی دیگر از مسائلی است که نیاز به رسیدگی دارد تا مردم چه در شهرستان و چه در استان بتوانند با قیمت مناسب و کیفیت بالا آن را تهیه کنند.

آزادبخت تصریح کرد: انتظار داریم که کارگروه تنظیم بازار استان که به ریاست استاندار تشکیل می‌شود، سیب درختی شب عید را به جای تهیه از شهرستان سمیرم از شهرستان بروجرد تهیه کنند.

وی تاکید کرد: تولید سیب درختی می‌تواند  کمک زیادی از نظر اقتصادی به باغداران و کشاورزان کند و حتی می‌تواند به اقتصاد استان رونق بخشد.

 رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با توزیع لاستیک در شهرستان بروجرد گفت: شهرستان بروجرد از نظر توزیع لاستیک مرغوب در استان خوشبختانه به حد خوبی رسیده و می تواند به میزان قابل توجهی از جهت فروش در استان برسد.

وی اظهار داشت: بروجرد را باید شهری به عنوان تمرکز بر توزیع لاستیک در استان معرفی کرد البته در این مورد باید از حوزه صنوف  تقدیر و تشکر کنیم که این فرصت را برای ما در استان ایجاد کردند با این حال بحث رسوب لاستیک را نباید فراموش کرد و این مسئله نیاز به رسیدگی مسئولان دارد و باید از طریق استان پیگیری‌هایی برای رفع مشکلات برخی صنوف در حوزه لاستیک انجام گیرد تا صنوف توزیع کننده متضرر این مورد نشوند و لاستیک را در اسرع وقت با توجه به تاریخ درج شده بین مصرف کننده‌ها توزیع کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close