لرستانویژه ها

افزایش اعتبارات عمرانی لرستان/ ۲۱ پروژه کلیدی استان تکمیل شدند

روزهای بروجرد- استاندار لرستان از افزایش اعتبارات عمرانی این استان در بودجه پیشنهادی سال آینده خبر داد.

سید موسی خادمی در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه لرستان بیان کرد: در ابتدای آغاز مسئولیتمان در لرستان دو اقدام طراحی شاخص های ۴ ساله برای تمامی دستگاه ها و مطرح کردن پروژه های کلیدی را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: پروژ های کلیدی شامل ۱۲۲ پروژه بوده که مورد تاکید هستند، به عنوان نمونه تعداد زیادی از این پروژه ها ایستگاه های پمپاژ استان هستند که از دهه ۸۰ نیمه تمام بودند که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته اغلب این یستگاه های پمپاژ به پایان رسیده و یا در آستانه افتتاح قرار داشتند.

استاندار لرستان عنوان کرد: متاسفانه سیل ۹۸ تمامی این ایستگاه های پمپاژ را از بین برد و بخشی از این ۱۲۲ پروژه با بدشانسی روبرو شدند.

خادمی اظهار داشت: با این وجود در مجموع ۹پروژه به دلایل مختلفی از دستور کار خارج شدندکه نمونه بارز آن را باید فولاد رومشکان دانست که وجود خارجی نداشت.

تکمیل ۲۱ پروژه کلیدی استان

وی گفت: ۲۱ پروژه کامل تکمیل شده، ۱۹ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ تا ۹۰ درصدی بوده و امیدواریم اسال شاهد بهره برداری از آنها باشیم، همچنین ۲۸ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۸۰ درصدی و ۴۶ پروژه کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

این مسئول بیان کرد: عمده مشکلات به دلیل محدودیت های منابع در سطح ملی بوده، با این وجود با تمام ظرفیت به دنبال تعیین تکلیف این طرح ها هستیم، به عنوان نمونه آزاد راه خرم آباد- بروجرد تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید در مجموع پیش بینی می شود تا پایان دولت حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طرح های در دست احداث استان تکمیل و به بهره برداری برسند.

سد معشوره با ظرفیت حدود ۵۰۰ میلیون متر مکعب اجرا می شود

استاندار لرستان در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت سد معشوره کوهدشت، افزود: سد معشوره در سال ۹۶ حدود ۵۰ میلیون متر مکعب تخصیص داشت اما با تلاش های زیاد ۱۳۰ میلیون متر مکعب تخصیص و ۳۰۰ میلیون متر مکعب برای نگهداری سیلاب تخصیص گرفت.

خادمی گفت: در نتیجه با تلاش های صورت گرفته سد معشوره با ظرفیت حدود ۵۰۰ میلیون متر مکعب اجرا می شود، این سد بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و تلاش می شود بخش های خصوصی و بانک ها وارد عرصه سرمایه گذاری شوند که امیدواریم بخشی از عملیات اجرایی سد در آینده نزدیک آغاز شود.

۱۲۰ کیلومتر از کریدور غرب در لرستان قرار دارد

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد:۴ خطه نورآباد به خرم آباد از حوزه ۴ خطه خارج شده و به کریدور غرب متصل شد که این کریدور حدود ۱۳۲ کلیومتر آن در لرستان تعریف شده که ۱۲۰ کلیومتر آن از خرم آباد تا آخر شهرستان دلفان بوده و ۱۲ کلیومتر آن مسیر جاده فیروز آباد به الشتر است.

وی گفت: در مجموع ۶۶ کیلومتر از این کریدور به بهره برداری رسیده و برنامه داریم تا پایان سال ۲۷ کیلومتر دیگر را نیز به اتمام برسانیم، همچنین ۲۱ کلیومتر دیگر را نیز به پیمانکار واگذار کرده ایم.

افزایش اعتبارات عمرانی لرستان

استاندار لرستان با اشاره به وضعبت بودجه لرستان، اظهار داشت: اعتبارات ۱۴۰۰ بصورت لایحه در مجلس هنوز تصویب نهایی نشده اما وضعیت استان مطلوب است.

خادمی گفت: اعتبارات عمرانی استان در بودجه پیشنهادی به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده که این مهم به اعتبارات ملی در استان اضافه خواهد شد، البته امسال حدود ۷۳۷ میلیارد تومان ابلاغ شده و از این میزان ۳۲۶ میلیارد تومان تخصیص گرفته شده که بخش عمده ای جذب شده است.

پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی پادگان جدید سپاه

خادمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی قلعه فلک الافلاک، افزود: برای ساماندهی اطراف قلعه فلک الافلاک در طول ۴ سال گذشته نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده که بخشی از ان پرداخت ها برای انتقال پادگان امام حسین، بخشی به ارتش و بخش دیگری نیز به مغازه داران اطراف قلعه بوده است.

وی گفت: در بحث انتقال پادگان خوشبختانه برای اولین بار بعد از سالها این اقدام اجرایی شد و سپاه کار ساخت پادگان را آغاز کرده و اکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دولت نیز آنچه که در تعهدات اولیه خود با سپاه داشته عمل کرده که این عدد نزدیک ۶۸ میلیارد تومان برآورد می شود که به صورت نقد و اقساط به طور کامل پرداخت شده است.

این مسئول بیان کرد: همچون هر پروژه عمرانی با توجه تورم های سالهای گذشته باید رقم بیشتری برای تکمیل پادگان به سپاه پرداخت شود که به دنبال تحقق این امر هستیم تا از طریق اعتبارات ملی کمک کنیم تا سپاه پاسداران پادگان را تکمیل کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close