اخبار بروجردویژه ها

استاندار لرستان: پروژه سیلیکون متال بروجرد در صورت تکمیل برای ۱۰۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد

روزهای بروجرد- در سفر یک روزه استاندار لرستان به شهرستان بروجرد، چند طرح مهم در حوزه های مختلف افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت .

استاندار لرستان در این باره گفت: در سفر روز پنج شنبه که با حضور نمایندگان شهرستان بروجرد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین همراه بود چند طرح مهم افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت .

سید موسی خادمی اظهار داشت: افتتاح کتابخانه مرکزی شهرستان بروجرد از طرح های مهمی است که بیش از ۱۱ سال راکد و عملیات اجرایی آن متوقف مانده بود که با پیگیری های صورت گرفته در ۲ سال اخیر، امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از این طرح مهم بودیم .

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی بروجرد از ظرفیت های فرهنگی بسیار ارزشمند و نمونه در غرب کشور است که با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید .

استاندار لرستان افزود: پروژه سیلیکون متال بروجرد از دیگر طرح های بازدید شده در سفر امروز بود که با سرمایه گذاری شخصی شرکت فرتاک تاکنون ۷۰% پیشرفت داشته است .

خادمی تصریح کرد: این پروژه بسیار ارزشمند با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا، نیازمند اعطای تسهیلات است و در صورت تکمیل، اشتغال برای حدود هزار نفر را در پی خواهد داشت .

وی در ادامه مجتمع تجاری _ گردشگری دیپلمات سنتر را از پروژه های مهم بازدید شده عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری شده و برای تکمیل نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است که عمده فعالیت آن در سال ۹۷ اجرایی و ۷۰ درصد پیشرفت دارد .

استاندار لرستان در پاسخ به وضعیت پروژه راه آهن بروجرد، اظهار داشت: پروژه‌های راه آهن از جمله طرح هایی هستند که نیازمند منابع مالی سنگین می باشند و راه آهن بروجرد – دورود و دورود – خرم آباد از این دست پروژه ها هستند که در فهرست طرح های ملی تأمین اعتبار می شوند .

خادمی با اشاره به پائین بودن رقم اعتبار این پروژه ها، یادآور شد: اعتبار تخصیص یافته به این طرح ها برای تملک اراضی واقع شده در حریم راه آهن در نظر گرفته شده و برای تکمیل آنها نیازمند تأمین منابع با روشهای دیگر مانند مشارکت بانک ها در طرح و استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون بودجه به منظور پیشبرد کار هستیم .

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close