اخبار ایران

آیت الله مصباح یزدی درگذشت

روزهای بروجرد- آیت الله محمدتقی مصباح یزدی پس از مدتی تحمل بیماری، عصر جمعه ۱۲ دیماه درگذشت.

آیت الله مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس موسسه اموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم  از حدود یک ماه قبل به دلیل بیماری گوارشی تحت مراقبت های پزشکی قرار دارد. 

روز گذشته، پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مصباح یزدی اعلام کرد: در خلال روند درمانی آیت الله مصباح یزدی، حال ایشان رو به وخامت گذاشته است.

در این اطلاعیه از تمامی مومنان خواسته شده “با تضرع به درگاه خداوند متعال و توسل به اهل بیت (ع)، خصوصا حضرت بقیة الله الاعظم (عج) برای شفای عاجل و کامل ایشان دعا بفرمایید”.

محمدتقی مصباح یزدی(۱۳۹۹ – ۱۳۱۳ خورشیدی) از جمله شخصیت های تاثیرگذار سیاست در دو دهه گذشته جمهوری اسلامی ایران بوده است.

اگرچه در نزد غالب مردم از وی بیشتر به عنوان یک چهره سیاسی نام برده می شود اما کسانی که به وجهه علمی وی نظر دارند آیت الله مصباح یزدی از این بابت تحسین می کنند. وی از شارحان برجسته فلسفه ابن سینا در دوران معاصر بود. اگرچه سیاست و اظهار نظرهای سیاسی‌اش وجهه علمی وی را تحت تاثیر قرار داده بود.

یکی از این اظهارنظرها در سال ۸۸ جنجال زیادی به پا کرد. آیت الله مصباح یزدی در ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ در جمع گروهی از هنرمندان بسیجی در مؤسسه آموزشی امام خمینی در قم اظهار داشت: «وقتی ریاست جمهوری حکم ولی فقیه را دریافت کرد اطاعت از او نیز مثل اطاعت از خداست.»

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close