اخبار ایران

محسنی اژه‌ای: در مقوله حجاب و عفاف، همه مسئولان در چارچوب قانون گام بردارند

روزهای بروجرد- رییس قوه قضائیه گفت: امروز برخی از دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی و مردم متدیّن ما، به دنبال ترویج ابتذال و بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه هستند و پیگیری این موضوع نیاز به کار اطلاعاتی دارد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، امروز در سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضاییه، ضمن تبریک و تهنیت اعیاد ماه ذی‌الحجه و در پیش بودن عید غدیرخم، به دیدار اخیر مسئولان قضایی با رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با رهنمودها و ارشاداتی که داشتند انرژی مضاعفی را به مسئولان و دست‌اندرکاران قوه قضاییه تزریق کردند و ما امیدواریم بتوانیم با مجاهدت و تلاش بیشتر در راستای عملیاتی کردن منویات و دستورات صارده از ناحیه معظم‌له گام برداریم.  

رییس دستگاه قضا با اشاره به در دستور کار قرارگرفتن عملیاتی‌سازی فرمایشات و فرامین اخیر مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف قوه قضاییه، بیان داشت: پس از دیدار با مقام معظم رهبری و استماع فرمایشات و دستورات ایشان، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم جهت جامه عمل پوشاندن به فرامین معظم‌له در بخش‌های مختلف قوه قضاییه بلافاصله در دستور کار قرار گرفت؛ لذا در جریان جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه، هماهنگی و جمع‌بندی اقدامات صورت گرفته در راستای پیاده‌سازی منسجم فرمایشات و دستورات مقام معظم رهبری انجام خواهد گرفت.  

رییس قوه قضاییه در ادامه از تمامی کارکنان و مسئولان دستگاه قضایی که در طول یک سال گذشته در راستای عمل به وظایف قانونی خود کوشا بودند تقدیر به عمل آورد و تاکید کرد: قاطبه مسئولان و همکاران قضایی ما مقیّد و ملتزم به اجرای قوانین و مقررّات کشور هستند و ما در سال گذشته شاهد بودیم که مسئولان و همکاران قضایی نسبت به اجرای دقیق مصوبات مراجع و نهادهای قانون‌گذار اعم از مجلس شورای اسلامی، ستاد ملی مقابله با کرونا و غیره عنایت و اهتمام داشتند.

وی همچنین از رئیس و اعضای ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه و بخش‌های مختلفی که به برگزاری هرچه مطلوب‌تر مراسم هفته قوه قضاییه یاری رساندند  قدردانی کرد.

محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز ۲۱ تیر، روز عفاف و حجاب، با تاکید بر اینکه هر انسان پاک‌سرشتی اعم از مسلمان یا غیرمسلمان از حیا و عفت استقبال می‌کند و از بی‌حیایی و بی‌عفتی گریزان است، اظهار کرد: در مقوله حجاب و عفاف، همه بخش‌ها و مسئولان ذیربط اعم از دادستان، قاضی و ضابطین باید در چارچوب قانون گام بردارند؛ باید توجه داشت که در این زمینه نمی‌خواهیم کار هیجانی و زودگذر انجام دهیم بلکه اقدامات ما باید متقن، مدبرانه، قانونی و توأم با آرامش باشد.  

وی افزود: نه صرفاً در مقوله حجاب و عفاف بلکه در هر زمینه و موردی، هر بخش و نهادی اعم از نهاد دولتی، نهاد مقننه، قوه قضاییه یا سایر افراد و بخش‌ها، چنانچه اشتباه کرد نباید بر این اشتباه اصرار ورزد و از اصلاح اشتباه اِبا داشته باشد؛ نباید بر کار اشتباه پافشاری و یا احیاناً آن را توجیه کرد؛ اگر کار اشتباهی در جایی صورت گرفت باید در راستای اصلاح گام برداریم و احیاناً موضوع را اعلام کنیم.

رییس قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه مردم متدیّن ایران اسلامی از دیرباز خود را به رعایت عفاف و حجاب مقید و ملتزم می‌دانستند، به سیر تاریخی این موضوع و اقدامات و توطئه‌های دشمنان در این راستا اشاره کرد و گفت: در مقطعی از تاریخ ما، رضاخان قلدر با هدایت بیگانگان تلاش داشت نه تنها عفاف و حجاب را از جامعه اسلامی ما بزداید بلکه بی‌عفتی و بی‌حیایی را در جامعه ترویج کند؛ حال آنکه این اعتقاد و التزام در میان مردم ما در همه مقاطع تاریخی وجود داشته است که عفاف و حجاب و حیا فی‌نفسه ارزشمند است و به مثابه عامل بازدارنده، نسبت به پلیدی‌ها و جسارت‌ها برای انسان و جامعه می باشد.

رییس دستگاه قضا افزود: امروز نیز برخی از دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی و مردم متدیّن ما، به دنبال ترویج ابتذال و بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه هستند؛ پیگیری این موضوع نیاز به کار اطلاعاتی دارد، لذا دستگاه‌های مسئول و ذیربط باید مواظبت و عنایت بیشتری به این مقوله داشته باشند و نسبت به کشف عوامل و دست‌های پشت‌پرده و جریانات سازمان‌یافته ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه اهتمام داشته باشند.

وی تاکید کرد: اینکه چه کسی به عنوان یک فرد، حجاب دارد یا ندارد؛ حجابش کم‌رنگ است یا پررنگ؛ یک بحث است و توجه به آن در جای خود ضروری است؛ اما شناسایی و کشف عوامل و دست‌های پشت‌پرده ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه، مقوله مهمی است که نیاز به کار اطلاعاتی دارد.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: انسان به وضوح مشاهده می‌کند و قرائن و شواهد نیز حاکی از آن است که دست‌هایی گره خورده با دست‌های اجنبی و با اهدافی خاص، برخی موضوعات را در راستای بی‌عفتی در جامعه ما دنبال می‌کنند.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: دادستان‌ها، ضابطین و سیستم اطلاعاتی با همراهی قاطبه مردم متدیّن و عفیف ما، در برابر افراد متجاهر به گناه و جرم در انظار عمومی اقدامات قانونی لازم را ترتیب دهند و همچنین  نسبت به  امر مهم کشف جریانات سازمان‌یافته‌ که از جانب سرویس‌های بیگانه در جهت ترویج بی‌عفتی در جامعه ما هدایت می‌شوند، کوشا باشند و مجدانه عمل کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close