اخبار بروجرد

میراث‌فرهنگی لرستان اصالت ایران‌زمین را فریاد می‌زند

روزهای بروجرد– نماینده بروجرد در مجلس گفت: تأمین منابع مالی در حوزه میراث‌فرهنگی موجب رشد صنعت گردشگری در لرستان خواهد شد.

به گزارش خانه ملت،  فاطمه مقصودی ، اظهار کرد: در این راستا با هدف معرفی شایسته تولیدات صنایع‌دستی و فرهنگ غنی استان لرستان باید تمامی امکانات بسیج شود تا بتوانیم در بخش‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان لرستان، داشته‌های بی‌بدیل این استان را به عرضه نمایش بگذاریم و فرهنگ غنی جمهوری اسلامی ایران برگرفته از فرهنگ اقوام گوناگون استان‌های کشور است که امروز این نمایشگاه مجموعه فرهنگ‌های ریشه‌دار و با اصالت نقاط مختلف ایران را در خود جای‌داده است.

وی تصریح کرد: غرفه منطقه غرب کشور متشکل از آثاری از صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی پنج استان: لرستان، کرمانشاه، همدان، ایلام و کردستان بوده که بسیار همکاری خوبی در کنار هم دارند و هر آنچه از آداب و رسوم و فرهنگ منطقه غرب کشور است از جمله لباس محلی، صنایع‌دستی، موسیقی‌ها و گردشگری‌ها و… به‌خوبی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته که فوق‌العاده لذت‌بخش است.

نماینده بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: هر چقدر که این فرهنگ‌ها بیشتر معرفی شوند در واقع به اصالت و فرهنگ غنی کشور خودمان پی می‌بریم و این شناخت علاوه بر آگاهی، احساس وظیفه در قبال پاسداشت از فرهنگ ریشه‌دار خودمان را به دنبال خواهد داشت.

مقصودی با اشاره به قدمت لرستان و وجود صنایع شاخص ورشو بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو ایران، عنوان کرد: گلیم‌بافی، ماشته‌بافی، جاجیم‌بافی، هنر موسیقی و سایر میراث‌فرهنگی و معنوی لرستان حرف‌ها برای گفتن دارند و ضرورت دارد که بیشتر و بهتر معرفی شوند.

وی اضافه کرد: امیدواریم که مسئولین در راستای معرفی این ظرفیت‌ها و فرهنگ غنی لرستان توجه و همت بیشتری داشته باشند و از لحاظ مالی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را بیشتر حمایت کنند.

نماینده بروجرد در مجلس بیان کرد: این جشنواره را خوب ارزیابی می‌کنیم و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان فردی بااخلاق و دلسوز برای استان هستند لذا ضرورت دارد دیگر مسئولین نیز همکاری وهم افزایی لازم با ایشان را داشته باشند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close