اخبار بروجرد

چرا پیاده راه سه راه جعفری باید اجرا شود

روزهای بروجرد- مجموعه مدیریت شهری بروجرد (فرمانداری، شهرداری، شورای ترافیک و… ) در تصمیم درستی که سال هاست مردم شهر در انتظار آن هستند استارت شروع بکار این پروژه را زده اند.

مسلما هر طرحی موافقان و مخالفانی دارند. از مخالفت هایی که جنبه سیاسی و محفلی و انتخاباتی دارند و جوسازی های که انجام می دهند که بگذریم آنچه اهمیت دارد عمدتا دغدغه مغازه داران سه راه جعفری تا میدان جعفری است که این نگرانی را دارند کاسبی آنها از رونق بیفتد.

دغدغه ای که برای هر طرح جدیدی در هر خیابانی از شهر بوجود می آید اما آیا اجرای پیاده راه جعفری باعث کسادی بازار مغازه داران این خیابان می شود پاسخ خیلی واضح است: خیر.

از سه راه جعفری تا میدان جعفری بیشترین مساحت بازار تاریخی بروجرد با کوچه های تنگ و تو در تو قرار دارد و البته مردم باید برای خرید پیاده این جاذبه گردشگری و تجاری را طی کنند آیا این روال باعث کسادی بازار بروجرد شده است؟ قطعا خیر.

هنگامی که قرار بود پل روگذر شهدای دانش آموز ساخته شود مغازه داران زحمتکش این محدوده نیز دغدغه هایی شبیه همین داشتند ولی با اجرا و بهره برداری از این پل مشخص شد این نگرانی ها موجه نبوده است.

حالا که اراده ای برای اجرای این طرح بوجود آمده ضروری است این فرصت مغتنم شمرده شود و برای اجرای سریع و ضربتی آن همه آستین بالا زنند.

 شهر بروجرد بسیار گسترده شده است و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده روی برای خرید از بازار بزرگ شهر آنقدرها هم عجیب نیست که برخی تصور می کنند.

اصولا انجام کارهای بزرگ شجاعت و البته برنامه ریزی می خواهد که امید است دست اندرکاران این پروژه از هر دو بهره مند باشند و در کوتاه ترین زمان ممکن با حمایت دو نماینده محترم این پروژه به سامان برسد و یک جاذبه گردشگری سالم و فاخر در مرکز شهر بوجود آید و زمینه ای باشد برای آزاد سازی حریم دو مسجد تاریخی و منحصر بفرد بروجرد یعنی مسجد جامع و مسجد امام…

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close