اخبار بروجرداخبار لرستان

لرستان رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را دارد

روزهای بروجرد- مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه استان لرستان در بین استان های کشور رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را دارد، گفت: میزان تولید ماهیان سردابی بیش از ۲۳هزار تن است.

به گزارش شبستان کیارش بیرانوند در نشست مجازی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: میزان تولیدات گرمابی در استان لرستان بیش از دو هزار تن، منابع آبی بیش از سه هزار تن و ماهیان سردابی بیش از ۲۳هزار تن  است.

وی افزود: لرستان در بین استان های غیرساحلی رتبه نخست آبزی پروری را دارد و بیشتر تولیدات ما در این زمینه مربوط به شهرهای شمالی و شرقی همچون الیگودرز، ازنا دورود و بروجرد است.

وی در ادامه بیان داشت: لرستان در بین استان های کشور رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را دارد.

بیرانوند با بیان اینکه در حوزه تولید ماهیان گرم آبی رتبه بالایی نداریم، عنوان داشت: چون به نقاط جنوبی ما که مستعد آبزی پروری هستند، تازه ورود پیدا کردیم.

وی با اشاره به خسارت هایی که در سیل سال گذشته به این حوزه وارد شده است، افزود: این خسارت ها نیز جبران خواهند شد.

بیرانوند با بیان اینکه یکی از شاهکارهای آبزی پروری در ایران پروژه سپیددشت است، عنوان داشت: پروژه سپیددشت می تواند ظرفیت تولید بیش از ۶ هزار تن ماهیان سردآبی را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه سپید دشت در تولید ماهیان سردآبی ظرفیت سه استان همجوار را دارد و برای بیش از هزار نفر ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می کند.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه تاکنون ۲۵ میلیارد تومان برای پروژه آبزی پروری سپیددشت هزینه شده است، گفت: تاکنون بالای ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم و آمادگی واگذاری این پروژه را به بخش خصوصی داریم.  

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close