اخبار بروجرد

چهار طرح آبخیزداری در بروجرد اجرا شد

روزهای بروجرد- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: چهار طرح آبخیزداری با ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال ۹ ماهه سال جاری در شهرستان اجرا شد.

یحیی کریمی در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح‌ها در حوزه‌های آبخیز دهگاه، کریم آباد، زرشکه و گلچهران اجرا شده است.

او تولید ۵۳۰ هزار اصله نهال در نهالستان شهید بهشتی و انعقاد تفاهم نامه مشارکتی جهت تولید و کاشت ۶۰ هزار اصله نهال را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: بیمه نمودن ۵۰۰ هکتار از مراتع شهرستان، اخذ مجوز و جانمایی نقشه جهت کاشت گیاهان دارویی در ۱۵۰ هکتار از مراتع و کنترل کوچ و قرق مراتع سطح حوزه استحفاظی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد بیان کرد: در راستای ارسال نقشه و آرای کلیه پلاک‌های شهرستان به استان جهت رفع تداخلات تاکنون حدود ۳۰ درصد از پلاک‌ها بررسی و آزادسازی ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی صورت گرفته است.

کریمی اضافه کرد: در این مدت خلع ید و آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی انجام و ۴۱ پرونده ماده ۵۵ به مساحت ۱۲۹ هکتار به مراجع قضایی ارجاع شد.

او ادامه داد: شناسایی و جانمایی ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی جهت شهر جدید بروجرد و انجام سیر مراحل مقدماتی جهت واگذاری ۴۴۲ هکتار از اراضی حریم شهر جهت اخذ سند بنام مسکن و شهرسازی صورت گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد یادآور شد: احداث آتش بر در مناطق بحرانی و به کارگیری چهار گروه دیده بانی در سطح شهرستان جهت کمک در امر اطفای حریق منابع طبیعی را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close