اخبار بروجرد

اجرای ۲۱۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهر بروجرد

روزهای بروجرد– مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: تفاهم‌نامه اجرای ۲۱۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهر بروجرد امضاء شد.

ايسنا: مجتبی صارمی در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت دار وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری بوده است، اظهار کرد: در همین راستا پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها برای ایجاد ۲۰ میلیون «پوشش» تا پایان دولت از سال گذشته کلید خورد که اکنون این پروژه بر اساس برنامه هفتم توسعه به ۲۰ میلیون «اتصال» تا پایان این برنامه تبدیل‌شده است تا سرویس‌هایی با سرعت‌های چند صد مگابیتی بر بستر شبکه به مردم ارائه شود.

او تصریح کرد: از مجموع ۳۲ شهر استان تاکنون در ۱۱ شهر، تفاهم نامه اجرای پروژه ملی فیبر نوری درب منازل و کسب و کارها فی مابین شهرداری و اپراتور آسیاتک به امضاء رسیده است و در شهر بروجرد به عنوان دوازدهمین شهر استان این تفاهم نامه نهایی شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری لرستان خاطرنشان کرد: قرار است بر اساس این تفاهم نامه ۲۱۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری شهر بروجرد توسعه یافته و امکان دسترسی حدود ۷۵۰۰۰ مشترک خانگی و کسب و کار در این شهر به اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری فراهم شود و تلاش می‌کنیم با تحقق این طرح بزرگ، مشکلات مربوط به محدودیت شبکه توزیع درون شهری برای دسترسی به اینترنت پرسرعت برطرف شود.

صارمی اضافه کرد: گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات و شتاب روزافزون نفوذ آن در زندگی مردم موجب شده تا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه فیبرنوری در شهرستان‌های استان جهت دسترسی شهروندان به سرویس‌های نوین ارتباطی در بستر فیبر نوری این پروژه را سطح استان توسعه ببخشد تا شهروندان استان بتوانند از مزایایی سرویس‌های باند پهن بهره‌مند شوند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close