اخبار بروجرد

چرا نیروهای بومی در اولویت استخدامی آموزش و پرورش نیستند؟

روزهای بروجرد- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از جذب نیروهای غیر بومی در آموزش و پرورش انتقاد و تصریح کرد: مدیران استانی در برابر تحمیل نیروی غیربومی مقاومت کنند.

عباس گودرزی در گفت وگو با  خانه ملت با اشاره به جذب نیروهای غیربومی در آموزش و پرورش این مسئله را ایرادی دیرینه در سیستم آموزش و پرورش خواند که باعث آزرده خاطر شدن معلمان و نیروهای بومی منطقه می‌‎شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود جوانان متعدد تحصیل کرده و جویای کار در حوزه انتخابیه‌ام اما نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی از افراد غیربومی تأمین می‌‎شود و آموزش و پرورش باید اولویت جذب کاری را به نیروهای بومی خود بدهد.

گودرزی با یادآوری اینکه فرصت‌های شغلی هر شهرستان و استان باید در اولویت استخدامی قرار گیرد و این مسئله به هیچ عنوان بی احترامی و بی اعتنایی به نیروهای غیر بومی به شمار نمی‌آید، ادامه داد: تجربه نشان داده است که نیروهای غیربومی پس از یک یا دو سال به دنبال انتقالی برای رفتن به شهرستان خود هستند  و همین مسئله نیز به سیستم برنامه ریزی در آموزش و پرورش ضربه می‌زند.

جذب نیروی بومی به تحکیم بنیان خانواده کمک می‌کند

وی با بیان اینکه عقل برنامه ریز با تدبیر حکم می‌کند که اولویت جذب نیرو باید بر اساس جذب نیروهای بومی باشد، گفت: یکی از برکات مهم جذب نیروهای بومی، تحکیم بنیان خانواده است که بر طبق قانون اساسی خانواده رکن بنیانی است که همه برنامه‌ریزی‌ها باید بر این اساس باشد.

مدیران استانی در برابر تحمیل نیروی غیربومی مقاومت کنند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در بسیاری از مواقع این نیروهای غیر بومی بر اساس روابط به استان‌‎های غیر تحمیل می‌شوند و در این شرایط مدیران استانی باید در برابر چنین تصمیمات تحمیلی مقاومت به خرج دهند.

گودرزی یادآور شد: البته در این زمینه نیروهای بومی به خوبی تعریف نشده است و شاید نیاز باشد مجلس در تعریف به کارگیری نیروی بومی در قانون بازنگری کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار امیدواری کرد که آموزش و پرورش در به کارگیری نیروهای بومی اهتمام جدی بورزد تا نیاز به استفاده از ابزراهای نظارتی برای تحقق این مهم نباشد./

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close