اخبار ایران

امیر عبداللهیان: شهید سلیمانی در خواب دوستان می آمد و نقشه عملیات ضدصهیونیستی را نشان می داد

روزهای بروجرد- سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی توضیح داد: در سفری که به سوریه داشتیم برخی از دوستان سردار سلیمانی گفتند که در برخی از عملیاتی که بر علیه نیروهای صهیونیستی در منطقه انجام می دهند، بعضی شب ها سردار به خواب دوستان می آید و نقشه راه اجرای عملیات را به ما نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، «حسین امیر عبداللهیان» چهارشنبه شب در گفت و گویی تلویزیونی به ناگفته های شخصیت و روش های مدیریتی سردار سلیمانی در منطقه  اشاره کرد و در عین حال درباره نحوه شهادت ایشان افزود: امروز مشخص شده فرماندهی و لیدر این عملیات تروریستی در کدام کشور بوده و کدام کشورها در اطلاع رسانی جزییات ورود سردار به فرودگاه بغداد نقش داشتند و اطلاعات مورد نیاز برای انجام عملیات تروریستی شهادت ایشان را در اختیار امریکایی ها قرار داده اند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی توضیح داد که  پرونده شهادت سردار سلیمانی کاملا تکمیل شده و حتی آمران و عاملان این اقدام تروریستی امریکایی ها در این پرونده، کاملا  شناسایی شده است.

دستیار ویژه رییس مجلس در اموربین الملل تاکید کرد: همانطوری که آیت الله رئیسی نیز اشاره کرده اند، تمام مستندات برای صدور کیفر خواست برای آمران و عاملان ترور سردار سلیمانی آماده شده است.

عبدالهیان یادآورشد: در طول یک سال گذشته قوه قضاییه در داخل و خارج از کشور در حال جمع آوری مستندات این ترور بود و حتی با تشکیل کمیته قضایی در عراق و مذاکره با مقامات عراقی، مشخص شده که اطلاعات سفر سردار سلیمانی از دمشق به بیروت و از آنجا به بغداد را چه کسانی در اختیار امریکایی های تروریست قرار داده اند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی تصریح کرد: بدون شک صدور این کیفر خواست بازدارنده و پشیمان کننده خواهد بود و صدور آن از سوی قوه قضاییه ایرانی جای تقدیر و تشکر دارد.

دستیار ویژه رییس مجلس در اموربین الملل ادامه داد که  تاکنون قوه قضاییه برای تکمیل این پرونده تروریستی اقدام های خوبی انجام داده است و در پرونده سایر دستگاه های اجرایی و نهادها همکاری خوبی با قوه قضاییه ایران داشتند.

عبدالهیان با بیان اینکه از دو هفته پیش سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در برخی از کشورهای منطقه به صورت خود جوش آغاز شده است، گفت: تاکنون ۱۶ هزار عنوان برنامه در داخل کشور با حرکت های خود جوش مردمی اجرا و یا آماده شده است.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی در مدت یک سال گذشته ده ها جلد کتاب از خاطرات سردار سلمانی در هشت سال دفاع مقدس، مبارزه با قاچاقچیان و اشرار در شرق کشور و چه در مبارزه با تروریسم و عوامل رژیم صهیونیستی به رشته تحریر درآمده است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی همواره در مبارزه با عوامل رژیم صهیونیستی در منطقه در کنار نیروهای مقاومت حضوری قدرتمند داشت، گفت: بسیاری از اقدام های  سردار سلیمانی در مقابله با صهیونیستها به همراه نیروهای مقاومت به صورت خود جوش بود.

دستیار ویژه رییس مجلس در اموربین الملل تاکید کرد: ناگفته های زیادی از شخصیت این سردار ملی وجود دارد و تاکنون سردار سلیمانی یادگارهای زیادی را از خود در منطقه به جای گذاشته که هنوز هم این یادگارها و اقدامات ایشان در منطقه ایفای نقش می کنند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی با بیان اینکه سردار سلیمانی شخصیت و ویژگی های خاصی داشت، گفت: با این حال تاکنون کمتر از ۵ درصد از خاطرات سردار سلیمانی و تفکرات ایشان اعلام شده و آلان متوجه شده ایم که قصابان تروریست امریکایی و صهیونیست ها چه قهرمان ملی را از ما گرفتند.

عبدالهیان یادآورشد که با شهادت سردار سلمیانی خلاء بزرگی در منطقه به وجود آمده است و نبود ایشان را کاملا حس می کنیم، زیرا یکی از نبوغ ایشان این بود که نسبت به آینده افق و دید وسیعی داشت و تاکید می کنم که حداقل ۵ دهه نبوغ ایشان در منطقه نمود خود را نشان خواهد داد.

دستیار ویژه رییس مجلس در اموربین الملل یادآورشد: با این حال خاطرات زیادی از سردار سلیمانی وجود دارد و این نشان می دهد که هنوز سردار در منطقه و کشور حضور دارد.

وی به خاطرات خود با سردار سلیمانی اشاره کرد و ادامه  داد که در سال ۹۷ در جلسه ای خدمت ایشان رسیدم بیش از ۳.۵ ساعت طول کشید، در این جلسه سردار گفت یکی از نگرانی های من نسبت به برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس این است که کمتر از ۲ سال آینده، روابط این کشورها با رژیم صهیونیستی به تدریج برای همگان آشکار خواهد شد.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی توضیح داد: در سفری که به سوریه داشتیم برخی از دوستان سردار سلیمانی گفتند که در برخی از عملیاتی که بر علیه نیروهای صهیونیستی در منطقه انجام می دهند، بعضی شب ها سردار به خواب دوستان می آید و نقشه راه اجرای عملیات را به ما نشان می دهد.

پیشتر رییس قوه قضاییه اعلام کرد: ترامپ نخستین جنایتکار پرونده ترور شهید سلیمانی است که خود در مقابل همه مردمان عالم به این جنایت اعتراف کرده و نمی‌توان او را از مجازات این عمل مصون دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه پیگیری حقوقی و قضایی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و همراهانش که با حضور نمایندگان نهادها و دستگاه‌های مسئول پیگیری پرونده برگزار شد، افزود: شهادت سردار سلیمانی موضوعی است که نه داغ آن و نه مطالبه مردم برای خونخواهی او و مجازات و کیفر آمران و عاملان این جنایت هرگز به سردی نمی‌گراید.

رئیس قوه قضاییه، سردارسلیمانی را نماد مبارزه با تروریسم وشخصیتی امنیت ساز برای منطقه معرفی کرد وگفت: کیفرخواست برای مجازات مجرمانی که در ترور وی نقش داشتند، تنها دعوی حقوقی خانواده آن شهید یا ملت ایران نیست، بلکه ادعانامه امت اسلام و آزادگان عالم علیه تروریسم دولتی آمریکاست.

رئیسی با تأکید بر لزوم پیگیری جدی پرونده ترور شهید سلیمانی متناسب با جایگاه و شخصیت سیدالشهدای مقاومت خاطرنشان کرد: اسناد و مدارک برای پیگیری موضوع و درخواست کیفر برای آمران و عاملان این جنایت بزرگ به میزان مُکفی وجود دارد.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد که قوه قضاییه این پرونده را به عنوان بخشی از انتقام سختی که از آمریکایی‌ها گرفته خواهد شد، با جدیت پیگیری خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه با قدردانی از اقدامات سپاه قدس و دیگر بخش‌های دولتی و غیر دولتی مربوطه برای پیگیری حقوقی و قضایی پرونده ترور شهید سلیمانی در یک سال گذشته، از همکاری رئیس شورای عالی قضایی عراق نیز قدردانی و بر ضرورت تداوم این همکاری در سه حوزه کیفری، حقوقی و بین‌المللی تأکید کرد.

رئیسی با بیان اینکه سازوکارهای لازم برای پیگیری موضوع در بخش‌های حقوقی و کیفری فراهم شده است، بر لزوم نگاه انقلابی در برداشت از کنوانسیون ۱۹۷۳ و دادگاه بین‌المللی کیفری تأکید کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ادعای برخورداری سران رژیم آمریکا از مصونیت قضایی به دلیل برخورداری از جایگاه‌های حقوقی گفت: هیچ عنصری نمی‌تواند مانع رسیدگی و پاسخگویی مقامات آمریکا در قبال جنایتی که در ترور شهید سلیمانی مرتکب شده اند، شود.

مراسم نخستین سالگرد گرامیداشت شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس و شهید «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق عصر امروز در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزارشد.

در این مراسم شماری از مسئولان کشوری و لشکری،  شخصیت های سیاسی و دینی و شیوخ و سران عشایر عراق همراه با کارکنان سفارت جمهوری اسلامی و شرکت های ایرانی فعال در عراق حضور داشتند.

نمایندگان ریاست جمهوری، نخست وزیری و رییس پارلمان عراق به علاوه «نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون، «شیخ همام حمودی» رییس مجلس اعلای اسلامی عراق و جمعی از نمایندگان و روسای فراکسیون های پارلمانی عراق از میهمانان امروز سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد بودند.   

در آستانه سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی برنامه ها و آیین های گرامی داشت یاد و خاطره سردار سلیمانی به صورت وسیعی در سطح کشور برگزار می شود.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی ‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله پهپادهای آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سردارسلیمانی، ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به دستور رییس جمهوری آمریکا به شهادت رسیدند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close