ورزش

AFC به دنبال برگزاری انتخابی جام جهانی به میزبانی یک کشور

روزهای بروجرد- کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد که ادامه بازی های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ را به میزبانی یک کشور برگزار کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از استاد الدوحه، بازی های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

باتوجه به ادامه ویروس کرونا و محدویت هایی که کشورها در مرزهای خود به وجود آورده اند کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی برگزاری ادامه بازی ها به میزبانی یک کشور است.

برای به وجود آوردن چنین شرایطی باید ابتدا فیفا مجوز لازم را بدهد و به همین خاطر AFC در حال مشورت کردن با فیفا است تا به جمع بندی نهایی برسد.

سایت استاد الدوحه نوشت که AFC برگزاری ادامه بازی های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ به صورت سیستم تجمعی (به میزبانی یک کشور)  را بهترین راه حال برای شرایط کنونی کرونایی می داند.

سایت استاد الدوحه قطر در ادامه گزارش خود نوشت که به وجود آوردن چنین شرایطی باعث می شود تا کشورهای عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا بتوانند لیگ های محلی خود را هم برگزار کنند.

قطعا این تصمیم به سود فوتبال ایران نخواهد بود؛ چرا که تیم ملی فوتبال ایران در دور رفت برابر دو تیم عراق و بحرین که مهمان بود تن به شکست داد و امید زیادی دارد که با میزبانی از هر دو تیم در آزادی شکست دور رفت را جبران و وضعیتش را در جدول رده بندی بهتر کند.

AFC با آن که کرونا هنوز از بین نرفته است اما اصرار دارد که لیگ های مختلف در این قاره برگزار شوند تا زمینه برای ادامه لیگ قهرمانان آسیا هم مهیا شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close