لرستان

معاون استاندار لرستان: ضرورت ایجاد روحیه نشاط اجتماعی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان بر ضرورت ایجاد روحیه نشاط و شادی اجتماعی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در این استان تاکید کرد.

به گزارش مهر، محمود ثمینی در جلسه ویدئو کنفرانس کار گروه اجتماعی، فرهنگی سلامت، زنان و خانواده، گفت: به منظور شناسایی انتظارات مردم و تدوین برنامه‌ها می‌توان از ظرفیت دفاتر تسهیل گری بهره گیری کرد.

وی، اظهار داشت: باید از ظرفیت کارهای فرهنگی فاخر استان که ریشه تاریخی دارند مانند موسیقی سنتی و اصیل ایرانی و بومی برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه استفاده کنیم.

معاون استاندار لرستان، تصریح کرد: ضرورت دارد از فضای مجازی در حوزه فعالیت‌های ورزشی، هنری، فرهنگی و اعتقادی برای ایجاد روحیه نشاط و شادی اجتماعی در چارچوب قانون و موازین شرعی بهره جست.

ثمینی، افزود: اگر هر کاری را در جای خود انجام دهیم، همه موضوعات به مدار مطلوب و صحیح خودش بر می‌گردد که بهتر است اجرای برنامه‌ها به صورت فرایندی و در طول زمان مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی وظیفه اعضای این کار گروه است، عنوان کرد: محور خانواده، مادر بوده و مهم است ضمن اهمیت به موضوع زن، چگونگی کارکرد و رفتار و مسئولیت اجتماعی این عضو خانواده را مورد بررسی قرار دهیم، باید به فضای لطیف و مطلوب زندگی در خانه توجه بیشتری داشته باشیم و اجرای پویش زن و زندگی در این راستا می‌تواند به این مهم کمک قابل توجهی کند.

معاون استاندار لرستان با اشاره به لزوم باز گذاشتن باب گفتگوی سازنده در خانواده‌ها، گفت: مکلف هستیم که شرایط را برای شکل گیری زندگی ایرانی و اسلامی در خانواده فراهم کنیم.

ثمینی، القای ناامیدی در خانواده را فراهم آورنده زمینه رشد آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: نباید بگذاریم خانواده‌ها به سوی ناامیدی سوق داده شوند و برای غلبه بر بیماری کرونا در کنار محدودیت‌ها، فرهنگ سازی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در جامعه نهادینه شود زیرا در این صورت کرونا به کمترین حد سرایت خواهد رسید و نشاط اجتماعی به جامعه باز خواهد گشت.

وی، یادآور شد: می‌توان برای ایجاد نشاط اجتماعی از ظرفیت شبکه‌های مجازی آموزشی مانند شاد و آموزش‌های دانشجویی بهره برد و لازمه آن انجام هماهنگی در این زمینه است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close