اخبار بروجرد

فاطمه مقصودی: ارقام ضروری لایحه بودجه ۱۴۰۰ لاغر و ارقام غیر ضروری فربه هستند

روزهای بروجرد- نماینده بروجرد در مجلس گفت: با نگاهی کلی به لایحه بودجه ۱۴۰۰ متوجه می شویم آن جا که مربوط به مباحث عمومی و ضروری مردم است رقم ها اشک ریزان لاغر می شوند و در آن جا که غیرضرور است رقم ها به شدت فربه می شوند.

به گزارش ایسنا، فاطمه مقصودی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به لایحه بودجه گفت: بودجه یعنی تامین زندگی شرافتمندانه مردم، بودجه یعنی خط بطلان بر محرومیت. در بودجه باید تامین خواسته های مادی و حیاتی مردم به سهولت قابل دسترس باشد، ولی با نگاهی کلی به لایحه بودجه ۱۴۰۰ متوجه می شویم آن جا که مربوط به مباحث عمومی و ضروری مردم است رقم ها اشک ریزان لاغر می شوند و در آن جا که غیرضرور است رقم ها به شدت فربه می شوند، سه ماهه پایانی هر سال مهمترین زمان برای برنامه ریزی برای سال آینده کشور است و مجلس نیز در همین خصوص آخرین نقطه برای جلوگیری از انحراف در منابع و مصارف بودجه و نقطه نهایی اعمال تغییرات اساسی بودجه است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس افزود: بعد از اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا دولت فرصت داشت تا با درنظر گرفتن عدالت اجتماعی به سمت ایجاد درآمدهای پایدار برای کشور حرکت کند، اما این مهم انفاق نیفتاد و اصلاح ساختار بودجه نیز هیچ زمانی در دستور کار قرار نگرفت، بودجه امسال نیز فاقد اصلاح اساسی است، درآمدهای موهومی بالا موجب شد کشور در سال های آتی دچار کسری بودجه شود.

مقصودی اضافه کرد: قبل از اینکه دلیل افزایش هزینه های جاری دولت را بررسی کنیم باید بررسی کنیم دولت به صورت شفاف به چند نفر حقوق پرداخت می کند؟ و به هر رتبه و قشر چه میزان به صورت مستمر و چه میزان به صورت غیر مستمر پرداخت می کند؟ تا شفاف نشدن هزینه های جاری دولت، بررسی کاهش هزینه ها با سختی های فراوانی روبه رو است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close