اخبار بروجرد

سدهای بروجرد با اعتبارات قطره چکانی سال‌ها به بهره‌برداری نمی‌رسند

روزهای بروجرد- نماینده بروجرد به لزوم تسریع در روند ساخت سدهای آبسرده و شهید بروجردی تاکید کرد و گفت: سدهای بروجرد با اعتبارات قطره چکانی سالیان سال‌ به بهره‌برداری نمی‌رسند.

فاطمه مقصودی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بیش از ۱۰ سال است که از شروع ساخت و احداث  پروژه سد آبسرده می‌گذرد اما متاسفانه در این مدت پیشرفت چندانی نداشته است و با این اعتباراتی که برای این پروژه عظیم در نظر گرفته می‌شود تا سالیان سال از سد آبسرده بهره‌برداری نخواهد شد.

وی افزود: با اعتبارات قطره چکانی و تخصیصاتی که ۱۰ سال طول می‌کشد هیچ وقت صاحب سد نمی‌شویم؛ شهرستان بروجرد با حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت  در سال‌های آینده  به طور حتم با مشکلات بی آبی مواجه می‌شود.

نماینده بروجرد در مجلس عنوان کرد: باید برای رفع کم آبی و بی آبی شهرستان بروجرد فکر اساسی کرد از مسئولان توقع داریم به این امر مهم توجه داشته باشند.

وی با اشاره به جایگاه کشاورزی شهرستان در استان خاطر نشان کرد: موقعیت شهرستان بروجرد از نظر کشاورزی در استان موقعیت خوبی است و جایگاه ویژه‌ای دارد ولی متاسفانه این جایگاه نادیده گرفته شده و همین بی اعتنایی به آب شرب شهرستان سبب ضرر و زیان به مردم می‌شود.

مقصودی تاکید کرد: تعدادی از باغات سطح شهرستان به دلیل کم آبی دچار آسیب شده و حتی خشک شده‌اند بنابراین باید بتوانیم از این موهبت الهی که خداوند به ما داده به نحو احسن استفاده کنیم و نگذاریم که خدای ناکرده به هدر رود بلکه باید با برنامه‌ریزی خوب و مناسب سبب آبادانی و رونق کشاورزی شویم.

وی تصریح کرد: امروز اقتصاد آب یک علم است و اگر کسی آن را در نظر نگیرد و نتواند آن را برای نسل‌های بعد و اهداف مهم اقتصادی و فصل خشکسالی  ذخیره کند ضرر خواهد کرد بنابراین مسؤلان باید توجه خاصی به  سد آبسرده و سد شهید بروجردی داشته باشند تا بتوانیم برای آبادانی و رونق استان لرستان و شهرستان بروجرد گام‌های بزرگ و مثبتی برداریم.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “سدهای بروجرد با اعتبارات قطره چکانی سال‌ها به بهره‌برداری نمی‌رسند”

  1. خانم مقصودی و آقای گودرزی ،،،مشکلات را می دانیم دوباره و چند باره نگویید بلکه عمل ،عمل ،عمل کنید در سال مقدار زیادی آب از بروجرد هدر می رود چرا سدهای بروجرد اعتبار درست و درمان کسب نمی کند …..

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close