لرستان

استاندار لرستان: ابتلا به کرونا ۴ برابر شد/ تشریح محدودیت‌های جدید کرونایی در لرستان

روزهای بروجرد- استاندار لرستان با اشاره به رشد چهار برابری ابتلا به کرونا در لرستان، روند اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در این استان را تشریح کرد.

سید موسی خادمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی افلاک از اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از شنبه به مدت دو هفته در لرستان خبر داد.

افزایش ۴ برابری ابتلاء به کرونا در لرستان

وی، عنوان کرد: بیش از ۹ ماه است که کشور با ویروس کرونا درگیر است و تاکنون روش‌های زیادی برای کنترل بیماری انجام شده اما متأسفانه شرایط به لحاظ شیوع کرونا مطلوب نیست.

استاندار لرستان با بیان اینکه آمار ابتلاء و فوت بر اثر کرونا در آبان ماه نسبت به ماه‌های گذشته افزایش ۳ الی ۴ برابری داشته است، افزود: میانگین تعداد مبتلایان آبان ماه ۱۷۷ نفر و فوتی‌ها تا ۱۱ نفر در روز به طور متوسط رسیده و این به معنی رشد تقریبی ۴ برابری نسبت به قبل است.

خادمی، بیان داشت: پیش بینی می‌شود در صورتی که اقدامی اساسی صورت نگیرد، شرایط در آذر ماه بدتر شود.

اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی برای اعمال محدودیت‌ها مجبوریم بین وضعیت بد و بدتر انتخاب داشته باشیم، ادامه داد: در اجرای محدودیت‌ها اولویت حفظ سلامتی و جان مردم است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، وضعیت شهرها ملاک عمل قرار گرفته است، بیان داشت: بر اساس طرح جدید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا شهرها به سه دسته قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی شده است.

خادمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دوشنبه هر هفته وضعیت شهرهای کشور به لحاظ قرمز، نارنجی یا زرد بودن اعلام و بر اساس آن محدودیت‌ها اجرا می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر شهرهای خرم آباد، بروجرد و الشتر در وضعیت قرمز، شهرهای پلدختر، کوهدشت، نورآباد، الیگودرز، ازنا، دورود و رومشکان در وضعیت نارنجی و شهرستان چگنی در وضعیت زرد قرار دارند.

وی، عنوان کرد: شرایط حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در محل کار به تناسب رنگ شهرها و طبق دستورالعمل اعلام شده، خواهد بود.

تعطیلی کسب و کارها در شهرهای قرمز به غیر از مشاغل سطح یک

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در شهرهای وضعیت قرمز تمامی مشاغل به غیر از کسب و کارهای سطح یک که فعالیت آنها در جهت تأمین نیازهای ضروری مردم است، سایر سطوح از شنبه تعطیل خواهد بود، گفت: مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها با اجرای این طرح تعطیل و از طریق غیر حضوری آموزش‌ها انجام می‌پذیرد.

خادمی با بیان اینکه برگزاری هرگونه تجمع فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در قالب مراسم ترحیم یا عروسی ممنوع بوده زیرا بر اساس آمارها، این قبیل مراسم ۵۱ درصد از میزان ابتلای مردم را به خود اختصاص داده است، افزود: در صورت برگزاری هرگونه مراسم که منجر به تجمع شود، بانی آن بازداشت و خودروهای حاضرین در آن مراسم نیز تا ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و با فرد خاطی همانند مجرم، برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده، مراسم عروسی یا ترحیم با حضور جمعیت را گزارش دهند، ادامه داد: با افرادی که بدون استفاده از ماسک تردد می‌کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

فعالیت ادارات با ۵۰ درصد ظرفیت کارکنان

استاندار لرستان، تصریح کرد: تردد افراد بدون ماسک ۲۰۰ هزار تومان و تردد افرادی که تست آنها مثبت شده ۳۰۰ هزار تومان جریمه نقدی در بر خواهد داشت.

خادمی با تاکید بر اینکه جریمه ورود خودروها به شهرهای وضعیت قرمز یک میلیون تومان و ورود به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان برای هر ۲۴ ساعت است، گفت: در مناطق قرمز تردد در سطح شهر از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع بوده و جریمه در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه افرادی که محل زندگی و کار آنها متفاوت است با ارائه کارت شناسایی و مدرک منعی برای رفت و آمد ندارند، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی به تناسب محیط کار با ۵۰ درصد ظرفیت کارکنان فعالیت‌های خود را انجام دهند.

استاندار لرستان، هدف از اعمال محدودیت‌ها را کنترل وضعیت کنونی عنوان کرد و گفت: در بیمارستانها دیگر تخت خالی وجود ندارد و امکانات نیز محدود هستند.

خادمی، بیان داشت: شرایط به گونه‌ای است که ابتلای یک نفر به کرونا سایر اعضای خانواده را در معرض خطر ابتلاء قرار می‌دهد.

وی، گفت: از هم استانی‌های محترم می‌خواهیم در اجرای محدودیت‌ها همکاری لازم را داشته باشند و کما فی السابق از ترددهای غیرضروری پرهیز و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close