اخبار بروجرد

۲۱ پروژه آموزشی در شهرستان بروجرد ساخته می‌شود

روزهای بروجرد- سرپرست اداره کل نوسازی مدارس لرستان گفت: در شهرستان بروجرد ۲۱ پروژه آموزشی در قالب ۸۵ کلاس درس در دست ساخت داریم که باید آماده و تحویل آموزش و پرورش شوند.

امیر غفوری نژاد در حاشیه بازدید از مدارس سطح شهرستان بروجرد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بازدیدی از مدارس سطح شهر بروجرد و اشترینان داشتیم تا از نزدیک وضعیت این مدارس را مورد بررسی قرار دهیم که به این نتیجه رسیدیم که تعدادی از مدارس نیاز مرمت و بازسازی و تعدادی نیز باید تخریب و از نو آماده سازی شوند.

وی افزود: با توجه به بازدیدی که انجام گرفت هم اکنون در شهرستان بروجرد ۲۱ پروژه در قالب ۸۵ کلاس درس در دست ساخت داریم که باید آماده و تحویل آموزش و پرورش شوند که خوشبختانه بیش از ۳۰ درصد اعتباراتی که برای این منظور در نظر گرفته شده در واقع با مشارکت  خیرین بوده است.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان لرستان عنوان کرد: امیدواریم که بتوانیم باهمکاری و کمک خیرین و مدد مسئولان ارشد استان و نمایندگان دلسوز مشکلات فضاهای آموزشی در سطح شهرستان را رفع کنیم.

وی بیان کرد: در نشستی که با مدیران مراکز آموزشی داشتیم تمام ظرفیت‌های موجود در بروجرد و اشترینان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مشخص شد که کدام  مدارس نیاز به تعمیر، تجهیز و مرمت ویا بازسازی و تخریب دارند که این آموزشگاه‌ها  شناسایی شدند.

غفوری نژاد تصریح کرد:  هم اکنون با وجود شیوع ویروس کرونا که مراکز آموزشی مختل و تعطیل‌اند فرصت خوبی است تا مشکلات  این مراکز شناسایی و رفع شوند تا بعد از دوران تعطیلی و باز گشایی با مشکلی مواجه نباشیم.

وی خاطر نشان کرد: اکنون برخی از پروژه‌های این شهرستان در بخش روستایی ۶۰ تا ۷۰  درصد و حتی ۹۰ درصد و ۱۰۰ درصد نیاز به تعمیر و تجهیز و نوسازی داشته که تکمیل شده و تنها سرویس‌های گرمایشی مدارس باقی مانده تا به بهره‌برداری برسند.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان لرستان در رابطه با پروژه‌های آموزشی نیمه تمام نیز اظهارداشت: پروژه مسکن مهر مدت‌هاست که به بهره‌برداری نرسیده که به خاطر تراکم جمعیت در این منطقه باید کامل شده و به بهره‌برداری برسد، همچنین یک پروژه در اشترینان وجود دارد که نیاز به  همت جهادی مدیران دارد. تکمیل این پروژه‌ها می‌تواند بار بزرگی از روی دوش آموزش و پرورش بردارد.

غفوری نژاد افزود: شایسته است مطالبات مردم پیگیری شود که مقرر شد هفته آینده با مدیران مراکز در استان و شهرستان و رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در تهران نشستی داشته باشیم تا  مشکلات این مراکز بررسی شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close